Telefonboken T9 & Företag

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av Tossie, 26 maj 2011.

  1. Tossie

    Tossie Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2010
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag kör Arc som ni förstår. Telefonboken är kanon men det är några saker jag saknar...

    När jag ska söka efter en kontakt önskar jag att få T9 istället för qwerty-tangentbord, detta för att göra det lättare att söka när man tex är på språng eller sitter i bilen. Jag lyckas alltid söka fel när jag inte har hundra fokus.

    Lägger jag in ett företagsnamn under en kontakt skulle jag vilja se även detta när personen ringer. Lite jobbigt när man har 5st "Anders" från olika företag och man inte vet vem det är när man inte ser vilket företag han ringer ifrån.

    Ngn som har en bra lösning för detta??
     
  2. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Lättast är väl ändå att döpa kontakterna till Anders Företag 1, Anders Företag 2, osv.

    Sent from my AWESOME Xperia Arc using Tapatalk
     
  3. Tossie

    Tossie Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2010
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nja...Jag förstår din tanke. Men när man arbetar mycket med tel behöver man ofta all information, gärna i olika fält för att göra det organiserat och lätt.
    Jag vill alltså ha:

    Anders Andersson
    Företagsnamnet
     
  4. hamroid

    hamroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2011
    Inlägg:
    145
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21
    ROM:
    Original
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S5E
    ROM:
    Original
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Watch 4 Classic LTE
    Hej, Jag har nyss installerat appen "Dialer One" som jag tycker fungerar bra. Den har bra T9-funktionalitet. Däremot tror jag inte den kan lösa problemet med att visa företagsnamn i listan.
     
  5. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Vet inte om det blir svårt att se men du kan ju läga till ett extra fält i namnet i kontaktboken. Frugan har dubbelnamn och jag får upp nästan hela hennes namn när hon ringer och tjatar.
     
  6. Tossie

    Tossie Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2010
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    I kontaktboken kan man under "övrig information" skriva företagsnamnet, där finns tom med "rubrik" som heter företag el. arbete. Likaså kan man ju skriva in adress, mail osv...
    Men, denna information syns inte när personen i fråga ringer....
    Skulle vilja ha ngn form av val där man kan välja vilken information som ska synas. Så jag kan "bocka i" att företagsnamnet syns...
     
  7. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Om du redigerar din kontakt så kan du lägga till bland annat mellan namn. Flytta upp efternamnet dit och lägg in företaget under efternamn. Då skall du se om inte hela så i alla fall delar av namnen beroende på hur långt namn personen och företaget ifråga har. Vet att det inte löser ditt problem helt men är ett steg på vägen tills du hittat en bra permanent lösning.
     
  8. Tossie

    Tossie Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2010
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Lösning

    Jag har hittat en lösning till mitt problem. Laddade ner en app som heter "RocketDial".
    Jag tog hem den igår så har inte hunnit prova den så mycket än. Men den har sökfunktionen jag var ute efter samt att den visar företagsnamnet om jag lägger in det under övrig information i kontakten.
    Den är förvissa ful som stryk, men får fungera så länge :)

    Tack för alla tips jag fått annars!!