Telefonen blir varm och startar om ganska frekvent

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av zeilon, 30 dec 2010.

1. zeilon

zeilon Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har råkat ut för att telefonen bootar om lite plötsligt under ganska lång tid nu, men den senaste månaden eller så har det börjat ske väldigt ofta.

När det händer känns alltid telefonen lite extra varm, men inte brännhet och det sker oftast när jag surfar.
    Jag har testat olika webbläsare och det är samma sak samt så har jag märkt att har den en gång kraschat (och blivit varm) så startar den snart om om man fortsätter surfa efter omstart.

Nu precis råkade jag ut för 6-7 omstarter på raken med både den vanliga webbläsaren och Dolphin och den senaste kom bara sekunder efter att jag startat upp webbläsaren igen. Uppenbarligen blir telefonen extra varm vid surfande (och jag kan tänka mig samma sak om man använder GPS:en mycket) och till på köpet så laddades telefonen vilket inte direkt gör den svalare.

Jag sökte här på forumet, men hittade inget specifikt om problemet. Däremot så verkar det vara ett spritt och generellt fel om man kollar i den här tråden:

http://androidforums.com/desire-support-troubleshooting/78992-htc-desire-crashes-restarts-randomly.html

Det här är SJUKT irriterande då jag ofta surfar + kör Spotify på väg till och från jobbet och ofta startar den om minst en gång per resa.

Är det några andra som har samma problem? Är det något som redan tagits upp med HTC?

Någon lösning? (Vilket jag knappast tror förutom att skicka tillbaka till HTC vilket jag inte är sugen på)

2. Johnny

Johnny Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

att den blir varm är nog för att processorn blir belastad, min blir också varm, dock har jag inte haft några problem med omstarter, vare sig med original rom, eller custom rom.

Så att den blir varm är fullt normalt. omstarterna är ju lite jobbigare att felsöka.

3. dannep

dannep Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tjena zeilon,

Jag har tyvärr haft samma problem som du med min desire. Det var inte så frekvent i början men det blev värre och värre. Vad jag har läst mig till är det ett känt hårdvarufel på tidiga enheter vilket även HTCs support antydde när jag pratade med dem. Telefonen fick åka iväg några veckor till Anovo och återvände med ett utbytt "main board". Nu verkar den gå stabilt. Lycka till!

zeilon gillar detta.
  4. zeilon

zeilon Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för de snabba svaren.

Tack dannep för tipset, men att bli av med telefonen i några veckor är totalt otänkbart särskilt då jag haft problemet från och till i säkert ett halvår, men att det blivit ordentligt frekvent och irriterande på senare tid. Först trodde jag det berodde på webbläsaren så jag testade andra och när det hände ofta var jag säker på att det var något med Froyos "förbättrade" javahantering.

Du pratade med HTC direkt? Fanns det möjlighet till lånetelefon under tiden?
    Annars skulle man kunna ta det med 3 som jag tog den via, men tanken på att traska in i en butik och få "hjälp" av oengagerade, likgiltiga tonåringar lockar mig inte nämnvärt.

5. dannep

dannep Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag pratade med en kille på HTCs svenska support. Minns det som att han direkt sa att den behövde få mainboardet utbytt när jag beskrev felet. Precis som för dig hade jag problemet av och till under många månader, men mot slutet var det helt löjligt. Upplevde att den startade om direkt om jag försökte surfa vid sämre signalförhållanden. Jag var tvungen att skicka in den på service via återförsäljaren.