Telefonen blir varm

Diskussion i 'Blade' startad av Tom200, 24 maj 2011.

  1. Tom200

    Tom200 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2011
    Inlägg:
    452
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Brukar sitta och surfa i flera timmar med 3g. Där jag sitter får jag 0-3 staplar i mottagning. Efter jag fick tillbaka den från reparation, har det blivit något sämre, och den går ibland över till 2g.

    Nu har jag dock märkt att telefonen blir ganska varmt från mitten till övre delen. Detta hände efter jag lagt in Adw launcher ex. Trodde att det den det berodde på, då mobilen förblev mkt varm även då man inte surfade. Även efter uninstall kvarstod problemet.

    Igår gick även uppkopplingen ner helt då den var som varmast. Har ni någon erfarenhet av detta eller vet vad det kan bero på? Kan hög värme skada telefonen? Den automatiska inställning av bakgrundsljus-nivån, slutade också fungera under denna episod.
     
  2. Tom200

    Tom200 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2011
    Inlägg:
    452
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Tacksam om någon kan svara på föregående. Uppkopplingen är som sagt också sämre efter reparationen. Får max 3 staplar ute på 3g.
     
  3. Davos

    Davos Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2010
    Inlägg:
    445
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Min brukar bli varm när jag kör skype via wifi. kretskort blir ju varma när de används.

    Man kanske borde bygga in fläkt :P
     
  4. ooskar

    ooskar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    104
    Mottagna gillanden:
    58
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Platta:
    iPad Air 2
    Ja, min blir också varm vid användning. Installera något batteriprogram för att kolla temperaturen, min är nu 27° i idle. Brukar höjas lite när den används
     
  5. Tom200

    Tom200 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2011
    Inlägg:
    452
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Min brukar nå minst 37C efter ett tags användning. Kan ju bero på kroppstempen. Men det att den känns riktigt het, är något jag inte märkt förut.
     
    Last edited: 26 maj 2011
  6. ooskar

    ooskar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    104
    Mottagna gillanden:
    58
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Platta:
    iPad Air 2
    Alla smartphones blir varma. De är ju passivt kylda och klockfrekvenserna stiger hela tiden. Snart kommer det nog aktivt kylda mobiler ska du se ;)
     
  7. Tom200

    Tom200 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2011
    Inlägg:
    452
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Upptäckte nu när jag tände telefonen, att batteri-tempen var på 54C. Sätter den i flight mode när jag sover och inga appar var igång som kan ha orsakat detta. Tempen sjönk snabbt till 38 sedan 28.

    Anar det kan vara Screen off and Lock som ställer till det trots den ska stängas av i standby. Eller vad tror ni?
     
  8. derfpa

    derfpa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2011
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Min blir också jättevarm, men det är ju självklart om man sitter och skyfflar traffik! Det värsta som kan hända är ju att batteriet tar slut, vilket det ju gör mycket snabbare om den arbetar sig varm.
     
  9. Tom200

    Tom200 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2011
    Inlägg:
    452
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Jo men nu är ju telefonen varm (40-54C) direkt efter standby. Detta enligt Battery Indicator.

    Den sjunker dock mkt snabbt, vilket får mig att tro att ovan nämnda app kanske visar fel precis efter mobilen kommit ur standby.

    Skulle vara tacksam om nån annan kan testa vilken temp ni får efter standby med denna app.
     
  10. Tom200

    Tom200 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2011
    Inlägg:
    452
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Måste vara BI som visar fel efter unlock. Den var 60C nu men kändes inte varm.
     
  11. Viitamin

    Viitamin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2011
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min var så varm igår att ja lyckades tända min cigg på luren, skit najjs behöver ingen tändare längre..
     
  12. swanden

    swanden Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2011
    Inlägg:
    710
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    Kollade på runt 4 timmar video i sträck samtidigt som den laddades, den var väldigt efter det så jag drog ut laddaren och tog ut batteriet och lade den i plastpåse som jag i sin tur la i kylen några minuter