Telefonen död - hjälp!

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av Ann-Cathrine, 2 sept 2011.

  1. Ann-Cathrine

    Ann-Cathrine Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag har en Samsung Galaxy Z som plötsligt bara "dog". Jag använde den precis som vanligt och från den ena sekunden till den andra går den numera inte alls att starta. Telefonen ej rootad.

    Jag har tagit ur och i batteriet, tagit ur och i simkortet. Jag anslöt mobilen till dator via USB och får då följande meddelande:

    "Ny maskinvara hittades - APX". Alltså att maskinvaran benämns som APX. När jag söker efter drivrutiner hittas ingenting.

    Telefonen var så gott som fulladdad när den la av. Jag har även testat att försöka ladda den och få igång den men inte ens batteriindikatorn kommer upp.

    Någon som har några tips? Jag vill inte i första taget lämna in den då operatören direkt skickar den till reparatör som formaterar hela telefonen.

    Hoppas verkligen på tips, åtminstone så för att kunna göra en backup!
     
  2. Rockmuppen

    Rockmuppen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2011
    Inlägg:
    292
    Mottagna gillanden:
    47
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5
    Är den stendöd får du räkna med att den är stendöd såvida inte du får en ny på garantin isf. Lämna den till verkstaden som i bästa fall kan laga den utan att formatera den. Kolla för säkerhets skull att inget smuts ligger på batteripolerna ifall det kan vara felet men annars gissar jag att det är verkstaden nästa.