Telefonen "dör" vid samtal

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av RenderMonkey, 14 aug 2010.

1. RenderMonkey

RenderMonkey Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hejsan alla.

Köpte nyligen (två månader sedan) en HTC Desire som jag har varit väldigt nöjd med. För två dagar sedan beslöt jag mig för att uppdatera till 2.2. Jag märkte idag när jag skulle ringa att skärmen blev helt svart och telefonen tog ingen input längre men att telefonen faktiskt ringde. Detta fortsätter hända ibland och är oerhört frustrerande då jag måste ta ut batteriet varje gång (eller vänta en lång tid så till slut reagerar telefonen på input, power-knappen). Det verkar inte vara något fel på G-Sensor, fungerar i andra program som vanligt. Har aldrig tappat telefonen eller något liknande, telefonen har fungerat perfekt fram tills uppdateringen. Tycker ni detta låter som ett problem med froyo eller med telefonen?

Jag försökte göra en factory reset men konstigt nog så återställs inte firmware-uppdateringen på telefonen. Vad tycker ni att jag borde göra?

Mvh
    Anton

2. RenderMonkey

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Samma sak förresten vid inkommande samtal ibland. Ibland funkar telefonen som vanligt, ibland blir skärmen svart.

3. fulatrix

fulatrix Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

I "ringläge" så slocknar skärmen när du sätter den mot örat...eller om du lägger handen över...funderade i början varför den gjorde så men skärmen tänds ju upp igen när man inte täcker den. Tänker att det är någon finurlig funktion som bara "grymma" telefoner har*L* Har inte påverkat själva ringandet för mig men...kanske något med den "funktionen" som stökar? Finns säkert någon mer insatt som vet!

4. S@llad

S@llad Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag hade ett fel där skärmen inte gick att få på igen efter första automatiska skärmsläckning och det visade sig att mitt microSD-kort hade havererat.

Har läst på XDA om att Desiren har lite problem med att skärmen släcks när man ringer och det är otroligt enerverande när man ringer "fel" person för att jag har feta fingrar och klickar på fel person när jag ringer. Släcker sig skärmen då så kan jag inte bara trycka på "backa"-knappen utan måste börja svepa med handen framför skärmen för att hoppas på att den tänds igen så att jag kan klicka på avsluta samtal.

5. Dockland

Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    848
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    Samma för mig. Enerverande.

6. kardan

kardan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Satt på displayskydd nyligen?

7. Mr_Snarl

Mr_Snarl Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Det har hänt två ggr att min telefon fortsätter att ljuda ringsignal, fast jag inte pratar med någon. Igår bröst mitt samtal, och när jag ringde upp igen, fortsatte signalen samtidigt som jag pratade med motparten. Och när jag lagt på, fortsatte den ändå! Det verkar som det kom från högtalaren på baksidan. Det ända var att starta om. Detta har hänt efter 2.2.

8. kardan

kardan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

9. RenderMonkey

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej igen.

Det visade sig att mitt skärmskydd hade börjat vika och störde telefonen. Jag har nu tagit av skyddet och telefonen fungerar som vanligt. Tack för hjälpen.

10. Dockland

Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    848
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon: