Telefonen fryser sig hela tiden

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av Djinn, 21 jul 2010.

  1. Djinn

    Djinn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2010
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    Motorola Moto X4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Motorola Moto X4
    Har en Spica inköpt för ca 4 veckor sedan.
    Problemet är att den hänger sig/segar i stort sett konstant med ojämna intervaller.
    Enda lösningen är att starta om den så funkar den i slumpmässigt antal minuter.
    Senast gick det t.ex. inte att skicka SMS utan jag var tvungen att starta om telefonen. Samtalshanteraren hänger sig flera gånger per dag, och den tar allt som oftast flera minuter att komma åt.
    Den byter inte mellan GPRS/3G/HSDPA alla gånger heller utan ibland krävs det omstart även där.
    Att bläddra mellan skärmarna funkar ibland inte alls, ej heller att bläddra i listor. Men sen rätt som det är så släpper alltihopa och då sitter man 200 rader under där man skulle vara.
    Detta är bara några av de saker som jag upplevt.
    Är det någon annan som har eller har haft liknande problem och kan berätta vad de gjorde åt det.

    Jag har provat att fabriksåterställa telefonen men problemet finns från scratch.
    Detta är sista försöket att få rätsida på luren innan jag åker tillbaka med den till affären (OnOff).
     
  2. Mist

    Mist Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2010
    Inlägg:
    934
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S9+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S9+
    ROM:
    Noble Rom 3.6
    Info:
    Android 13
    Jäklar du, det är bara att reklamera! Den låter ju knappt användbar.
     
  3. Djinn

    Djinn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2010
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    Motorola Moto X4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Motorola Moto X4
    Tycker inte heller den är särskilt användbar, men tänkte att det kanske är någon app eller nåt som ställt till det. Jaja, blir att åka och slänga in en reklamation på telefonen då. Tur man köpte den i butik denna gång.
     
  4. zyxey

    zyxey Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2010
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Händer det ofta är det säkert problem med minnet. Bara att lämna in på reparation.
     
  5. caarll

    caarll Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2010
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    segt fan.. hatar när man köper en produkt.. håller i några veckor -lämna in på garanti några veckor o behöva vara utan den lilla kärleksklossen.
     
  6. Djinn

    Djinn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2010
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    Motorola Moto X4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Motorola Moto X4
    Ok, minnet låter kanske vettigt. Trodde först att den inte gillade det nya minneskortet jag satte in, men det spelade som sagt ingen roll vad jag gjorde. Jaha, blir att damma av den gamla skitluren igen då...
     
  7. MaXmeOliver

    MaXmeOliver Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    1 437
    Mottagna gillanden:
    136
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch 5 LTE (44 mm)
    Det är det sura. Man köper en telefon för ens gamla är i pricip pajj, och så måste man lämna in den bara någon vecka gamla telefonen på lagning och tvingas använda sin skitmobil som knappt fungerar. Jag vet hur det känns. Jag behövde lämna in den för att installera 2.1. Helt sjukt egentligen, man ska ju inte behöva lämna in den för d :P
     
    Last edited: 21 jul 2010
  8. skrot

    skrot Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2010
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Jag har samma problem som dig lite då och då. Även haft andra problem som t ex att inget ljud alls har kommit från telefonen, inte i samtal, inte musik och inte heller "klick-ljudet" som kommer när man höjer volymen med knapparna på sidan. Efter en omstart fungerade det...
    Jävligt segt då man drar sig för att lämna in den, mest för att jag är ganska säker på att man kommer få ett svar med att inget är åtgärdat för att felen inte upptäcks.
    Jag flashade om mjukvaran i den nyss och sen dess har den varit bättre, även om den fortfarande kan vara lite seg vid vissa tillfällen.
    Dock så har jag varit med om att vibration inte vibrerat under senaste tiden (tjejens har varit likadan).
    Allt detta är saker som bara hänt då och då och inte konstant och inte heller vid några speciella moment. Därav att jag inte orkat lämna in den
     
  9. Djinn

    Djinn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2010
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    Motorola Moto X4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Motorola Moto X4
    Tänker vänta med att lämna tillbaka telefonen tills efter helgen. Ska iväg i helgen och vill absolut inte vara utan då.
    Ska prova att flasha om den imorgon och se hur den funkar under helgen.
    Låter som om det är generella fel på telefonen, så jag kanske inte är den första som kommer in med min.
     
  10. Jickelsen

    Jickelsen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Samma här

    Jag har också upplevt liknande problem som trådskaparen, men då jag installerat en massa olika apps på den 2.1-installation som kom med telefonen testade jag att roota och flasha in samdroidmod. Det var väl OK till en början, men nu är det om möjligt ännu värre. Processen system hänger sig ofta vid boot och saker kan sega ner något enormt.

    Redan innan det störde jag mig på att t.ex. volymjusteringen på telefonen och start/stopp-knappen på headsetet segar, och förstås knastrandet i ljudet vid datatrafik samtidigt som musiklyssnande. Köpte en Huawei U8100 för tusenlappen för att ha något att jämföra med, den känns faktiskt rappare och mer stabil...

    Vad är det för fel på min och vissa andras Spicor? :/ Användarupplevelsen är så pass dålig att jag var redo att skippa Android, om det inte hade varit för den positiva upplevelsen med Huawei-budgetluren.
     
  11. Djinn

    Djinn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2010
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    Motorola Moto X4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Motorola Moto X4
    Ni andra som har upplevt de problem jag beskrivit, har ni bytt ut minneskortet i era?
    Nu när jag skulle åka in med telefonen så tog jag ur mitt inköpta 8GB och satte i det 1GB som följde med. Alla problem verkar, hittills, vara borta. Nu vet jag ju inte om jag vågar åka in med telefon förräns jag testat den ett tag till ju.

    edit: Jo, nog är 8GB-kortet kass, det dog precis, men det tog inte lång tid innan felen åter dök upp på telefonen, så båda grejerna åker tillbaka. Snacka om att ha haft otur med den dagens inköp...
     
    Last edited: 27 jul 2010
  12. pjb

    pjb Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Precis.
    Jag bytte sd-kort i min eftersom jag tyckte 4gb verkar räcka så länge och 8gb-kortet behövde jag till min nya kamera istället.
    Men då blev Spican helt kollrig trots att jag formaterade om med Spicans eget program och la över en del filer som jag trodde behövdes från det "gamla" kortet.
    Den frystes så att man fick starta om och sedan låste den sig helt så jag fick ta ur batteriet för att starta om.
    Antivirus-appen hängde sig och verkade snurra runt hela tiden men efter av och nyinstallation av den så är Spican åter sitt gamla jag igen.
     
  13. Mr_East

    Mr_East Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2010
    Inlägg:
    184
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hade oxå massa problem med att telefonen hängde sig och funkade allmänt kasst, körde in helix launcher och en taskmanager som dödar alla apps som inte är på ignore listan när skärmen släcks snacka om att man fått en helt annan telefon efter det.
     
  14. Mr_East

    Mr_East Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2010
    Inlägg:
    184
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Ett till plus är att batteritiden förbättrades otroligt mkt efter att jag installerade taskmanagern.