Problem: Telefonen fryser, vad göra?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Sorid, 8 nov 2012.

1. n_sandstrom

n_sandstrom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Min har också hållit sig snäll med JB. Hoppas den fortsätter så!

2. rufsen

rufsen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Löst här med, yippie! :)

3. Sorid

Sorid Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Peppar peppar!

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

4. peswe

peswe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Frysningarna har upphört för mig med! Kan inte peka på något som blivit sämre med JellyBean.

/Peter

5. MagnumPI

MagnumPI Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Samma här. Möjligen kan jag tycka att batteritiden blivit sämre, men annars flyter det på bra med JB.

6. curt

curt Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har samma problem. Om jag startar min S2 och låter den vara i ca 2 minuter, så låser den sig, VARENDA GÅNG. Har haft den inne på rep. fem (5) gånger utan något resultat. Nu har jag sänt den för 6:e gången. De brukar installera om operation systemet. Jag hade också problem med minneskortet, ville inte läsa från kortet. Men jag kunde koppla in den via laptop och backa upp minneskortet. De har inte fixat något problem. Den överhettar också. Köpte ett nytt ej-samsung batteri, men ingenting funkar. Har nu ett original batteri, men samma fel
    Jag har begärt reklamation nu för andra gången.

7. Sorid

Sorid Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Nu på senaste tiden har jag upplevt endel frysningar igen. Det var problemfritt ett tag men nu har det alltså börjat igen. Jag är rädd för att starta om telefonen eftersom att den kan förlora mycket batteri bara så där. Förhoppningsvis så håller jag en S4a i min hand snart.

Låter ju riktigt illa det där. Oerhört synd faktiskt. För hade den inte höllt på att krångla så hade det varit en riktigt bra telefon. Men nu är jag väldigt trött på dess beteende.

Skickat från min Galaxy S2 via Tapatalk 2

Last edited: 12 jul 2013
  8. hennish

hennish Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har exakt samma problem med frysningar som beskrivs i början av denna tråd. Har för mig att det blev bättre efter uppgradering från ICS till JB, men det skumma är att problemen kommer och går, utan att jag ser någon röd tråd. Typ nån vecka med hängningar, följt av några veckor utan problem.

Har testat att köra utan minneskort, och har tom köpt ett nytt, men det hjälpte inte.

I vissa fall återfår man kontrollen efter någon minut, i vissa fall startar den om sig själv efter segheterna, men oftast behöver man hålla in powerknappen i 10 sekunder och starta om hela luren.

Är sugen på att lägga in CM eller liknande, men har inte satt mig in i hur det funkar.

Finns det ingen app som kan logga alla app-uppdateringar, systemloggar m.m. så att man kan få mer bakgrund att felsöka med? Typ som 'reliability monitor' i Windows.

9. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

S2orna är riktigt knas alltså... Dina problem kan lika gärna bero på fel på USB-porten liksom... Svårt att avgöra! :(

10. hennish

hennish Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det lustiga är att jag faktiskt gjorde rent USB-porten efter att jag hade skrivit meddelandet ovan, och sedan dess har den inte strulat alls. Måste dock vänta några veckor/månader för att se att det inte bara är tillfälligt.

Däremot hängde sig min Nexus 10 och fick startas om med knappen nyss. Tack, Samsung för att ni iaf är konsekventa. ;)

11. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Hehe, då håller vi tummarna då! :D

Själv så började min mobil dränera batteriet med typ 20% i timmen (eller mer?) trots att mobilen låg och vilade... Efter 7 bars tryckluft rätt in i USB-uttaget i en halv minut så slutade problemet... Varför ska dessa jäkla USB-uttag vara så dåligt uppbyggda och kunna orsaka så många problem?! :O Hoppas att det är bättre på Note 3 när den kommer (som jag tänkt köpa) :)