Problem: Telefonen fryser, vad göra?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Sorid, 8 nov 2012.

1. Zuulan

Zuulan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Borde inte vara ram-minnet ändå. Det brukar vara andra saker som ger upp innan. Men säker kan man aldrig vara.
    Garanti har man under hela bindningstiden. Iaf hos Tre.

2. Zuulan

Zuulan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

För övrigt så är jag inne på mitt andra dygn utan en enda hängning.:)

3. Dawnengine

Dawnengine Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus
    Telefon 2:
    HTC One M7
    ROM:
    SlimLP 5.1.1
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S2
    ROM:
    Cyanogenmod 12.1
    Platta:
    iPad Mini
    Platta 2:
    Google Nexus 7 2012
    ROM:
    Paranoid Android 4.1.2
    Skulle det kunna vara ett batteri problem? Batteriet kanske överhettas.

Detta hände för mig, sedan fixade det sig när jag installerade en massa rommar... Skumt nog.

4. Cee

Cee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    74

MINA ENHETER

Jag med. Den hängde sig inte alls igår (tidigare har den hängt sig minst en gång om dagen, gärna 3) fast att jag använde den en hel del. Bytte till Firefox som webbläsare just nu med.

Vi kanske är något på spåren här?

5. Pryltokig

Pryltokig Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

En annan teori! Skit i usb-porten! Jag tog en tandborste och putsade och blåste rent i usb-porten på tjejens S2, och sedan dess har den inte hängt sig en enda gång! :)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

6. Zuulan

Zuulan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Dygn 4 nu utan någon hängning. Jag anser iaf mitt problem som löst. :D

7. Cee

Cee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    74

MINA ENHETER

Min hängde sig i morse när jag satt i Instagram, frekvensen är fortfarande betydligt lägre än tid dock.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

8. rufsen

rufsen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

+1 Provar å rensa surfcachen...

9. jojjo

jojjo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har precis samma problem, telefonen fryser, måste plocka ur batteriet för att få ordning på det och batteriet är i princip slut när jag startar om och laddaren måste då i för att fi igång telefonen och batteriet går du upp till samma % som innan telefonen låste sig.

Jag har nu följt många av era inlägg, rensat cach, tagit ut SD-kort mm. undertiden stängde telefonen av sig och batteriet var slut när jag startade igen!

jag upptäckte sedan att batteriet ser ut att ha svällt, det måste ha hänt nu! Batteriet var lite varmt och "tjockt" det syns till och med när jag sätter på batteriluckan att det är upphöjt vid batteriet.

Jag provar nu att köpa nytt batteri och vågar inte starta telefonen innan dess!

Slutsats; kolla hur rea batterier ser ut! :)

10. rufsen

rufsen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ska prova använda min flickväns batteri jag också vid tillfälle, även om jag inte kan se någon buktnin eller så på batteriet. Vad har du för datummärkning på ditt batteri förresten - ifall det är en viss batch som är trasig tänkte jag....

PS-att rensa surfcachen hjälpte inte mig :(

11. Patlan

Patlan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Hade samma problem förut tills jag till sist inte kunde ladda den öht. Statusbsren indikerade att jag hade laddaren i fast jag inte hade det. Ska byta USB-porten på luren. Det är kanske den som spökar för dig med.

Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2

12. firezao

firezao Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Min dig nyss gick in på plan butiken för att kolla om jag hade något att uppdatera, det brukar ju låsa sig för mig när jag har det. Blev något konstigt allt var i euro och jag hade film böjer musik men tyvärr så kunde jag inte köpa något, [​IMG]

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

13. jojjo

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har datum 2011-08-12 på batteriet.
    kommer ett nytt med posten imorgon så nu har jag inte startat telefonen sedan i fredags, kollade med en butik i stan, de hade inga batterier inne, men efter att ha sett mitt batteri förbjöd han mig att starta telefonen med det ;)

rensa cachen hjälpte inte mig heller, usb-porten har jag bytt en gång i somras pga fuktskada, den klarade inte en kopp kaffe ;) hade inga problem innan dess och de problem jag fick då, tex att den inte tog laddning eller att överhettningssymbolen syntes och telefonen trodde att den laddades fast inte laddaren var i, de problemen försvann när jag fick en ny usb-port

får se hur telefonen beter sig med ett nytt batteri :)

14. rufsen

rufsen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ok, let us know hur de går :)

15. jojjo

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

idag har faktiskt telefonen fungerat som den ska! jag har kört spotify, facebook mm. mycket surf, har ju saknat den ;) och det finns fortfarande batteri kvar och telefonen har inte låst sig någon gång.

igår när jag fick batteriet låste sig telefonen en gång när sonen spelade ett spel.. jag var tvungen att ta ur batteriet och när jag startade var det mindre batteri kvar, men inget sådant enormt tapp som det var förut.

jag hoppas att telefonen fortsätter som den gjort idag! annars blir väll nästa steg fabriksåterställning skulle jag tro.. men idag har jag varit nöjd med den!

16. rodak

rodak Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 479
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Tänk på att du inte behöver ta ur batteriet när den låser sig. Håll inne power knappen en 7-8 sekunder så ska den starta om även om den har låst sig. Så slipper du slita på batteriluckan :-)

17. rufsen

rufsen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag lånade sambosn batteri (som inte har problem) för att se om det skulle hjälpa, men icke! Det är alltså mjukvarurelaterat är min slutsats.... MIn mobil låser sig alltså endast efter vänteläget kickat in...den går då inte att väcka igen om man inte håller inne power i 7-8 sek.

18. Cee

Cee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    74

MINA ENHETER

Ja att det inte har med batteriet att göra har väl varit klart ganska länge. Vet inte varför folk har snöat in sig på det.

Att den tappar massa kräm är väl gissningsvis pga av att den rusar en kort stund, alternativt så tappar telefonen kalibreringen mot batteriet.

19. n_sandstrom

n_sandstrom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Min har fungerat nästan oroväckande bra i 1-2 veckor nu. Har inte direkt förändrat nåt. Kanske nån skurkaktig app som fått sig en uppgradering, eller så är luren bara avundsjuk på min Nexus 7 :P

20. Xerzocx

Xerzocx Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

EXAKT samma problem här.

-------------------------------------------

Jag har exakt samma problem som ovanstående. Köpte ny mobil och från dag 1 har jag upplevt samma "fenomen" som ovanstående. Efter flertalet samtal med Samsungs support beslutade vi att jag skulle kontakta säljaren (detta är efter 9 dagar) och få den reparerad alternativt utbytt. Jag fick en ny med mig hem då motiveringen var att eftersom mobilen klyddat från dag 1 och den nu bara var 9 dagar gammal, så borde det vara ett allvarligare fel och därför fick jag en ny.
    Skönt, tänkte jag. Men även den nya har EXAKT samma fel. Frustrerande och mycket irriterande.
    Vet man vad som är felet? Vad kan man göra att avhjälpa problemet? Detta är alltså fel på helt nya Samsung Galaxy S2 och supporten verkar vara stora frågetecken och inte till någon hjälp!? Någon som kan hjälpa mig att åtgärda felet.
    precis som föregående skrivare så händer detta enbart i "viloläge". Intrycket är att den sjunker för djupt i sömnen och kan inte väckas. batteritiden är väldigt kort. Den har aldrig klyddat under använandet, utan all problematik är när det befinner/befunnit sig i viloläge och skall väckas upp igen!!

HJÄLP!!