Problem: Telefonen går ej att ladda när den är igång

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av danne_silver, 5 sept 2012.

  1. danne_silver

    danne_silver Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2010
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Huawei P30 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Huawei P30 Pro
    Har ett underligt problem.
    När jag ansluter laddaren till telefonen medans den är igång så händer ingenting.

    Ansluter jag den till datorn så hittar datorn en unknown device.
    Har inte varit så tidigare.

    Men ansluter jag den till laddaren eller datorn när den är avstängd så kommer laddningsikonen upp.

    Har provat med en annan laddare.

    Kan det vara romen som ställer till det? Även fast det fungerat några dagar innan.

    Kör Euroskank 20120901 (CM10)
     
  2. m0hamed

    m0hamed Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    239
    Mottagna gillanden:
    53
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung s21 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung s21 ultra
    jag hade oxå samma problem med att den inte ville ladda och att den ibland kunde ladda, men då när jag tog ut laddaren så trodde mobilen att den laddade. Så jag lämnade in den till TPH och dom skickade mobilen till anovo nordic. Nu vill anovo ha betalt för att fixa den, dom säger att det är jag som har förstört uttaget. Så mitt råd till er alla som har problem, gör inget lämna in den direkt försök inte rengöra för det kommer kosta er som det har gjort mig
    mvh
    m0hamed
     
  3. Skvanorn

    Skvanorn Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2011
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag hade själv samma problem för några dagar sedan så jag googlade. De två rådande förklaringar som jag hittade var att det antingen beror på smuts i usb-kontakten eller att "tungan" i usb-kontakten är böjd nedåt (mot telefonens baksida; den skall tydligen gå rakt ut från sitt fäste) och därför inte får tillräckligt bra kontakt med kabeln.

    Jag testade att göra rent uttaget med ett tillböjt häftapparatsstift varpå det rasade ut en hel del ludd/smuts, och sen dess har alla laddare fungerat utan problem oavsett om telefonen är på eller av. "Tungan" tycker jag ser ut att sitta rätt bra till på min telefon så jag har inte testat att bända upp den något (vilket jag råder den som försöker sig på det att göra det med yttersta försiktighet med tanke på risken att bända sönder den - görs på egen risk!).

    Hoppas du hittar en lösning som fungerar. Jag läste också några kommentarer om att appar som påverkar LED:n (Light Flow t ex) kan ligga bakom det här problemet, men det låter osannolikt i mina öron.
     
  4. H0gberg

    H0gberg Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2009
    Inlägg:
    253
    Mottagna gillanden:
    43
    Telefon:
    Pixel 2 XL

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 2 XL
    Även jag har haft samma problem med knepig laddning osv. Min byttes ut på garanti på en av Telenors verkstäder (på rekordkort tid dessutom).