Telefonen har blivit så jävla seg!

Diskussion i 'Desire HD' startad av Serhildan, 3 jun 2013.

  1. Serhildan

    Serhildan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2010
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Varför har telefonen blivit så jävla seg? Hur kan jag få till så att den blir bra igen?
    Jag har gott om minne och har inte alls många appar eller spel. Men ändå så är den seg som fan. Vill helst inte göra en frabriksåterställning.
     
  2. fogy

    fogy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2010
    Inlägg:
    357
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Pixel 7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7
    Telefon 2:
    OnePlus 6T
    Ja det är väl inte den enklaste frågan att besvara eftersom det kan bero på så många olika saker.

    Har du ändrat någon inställning rent generellt i telefonen?

    Har du nyligen installerat någon app som du inte använt tidigare? Denna kanske ligger och belastar CPUn i bakgrunden? Om inte så kan du ladda ner GSam Battery Monitor eller liknande för att undersöka om det är någon app som är boven i dramat.

    Börja med det, hoppas det löser sig.
     
  3. Serhildan

    Serhildan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2010
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Har inte ändrat någon speciell inställtning, nej. Har inte många appar i telefonen heller. Kollade upp med GSam battery monitor där appar tog 28% av batteriet, varav ca 7% gick till Viber som mest.
     
  4. fogy

    fogy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2010
    Inlägg:
    357
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Pixel 7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7
    Telefon 2:
    OnePlus 6T
    Ok, bra.

    Låt GSam gå en dag eller två och håll koll på vilka poster som drar batteri. "Held Awake" är en annan post som skulle kunna göra att telefonen känns seg, eftersom den då är aktiv när den inte behöver vara det.

    Kör du stock förresten? Dvs, du har inte rootat telefonen och lagt in en custom ROM?

    Är den mer seg när den kör WiFi än 3G? Jag uppfattar ibland att min DHD är lite segare när mitt WiFi ligger på höga latenser. Det är som att telefonen behöver en bra uppkoppling för att flyta. Detta kan kanske bero på om "bakgrundsdata" är aktiverat eller ej?

    Som du märker är det inte lätt att göra någon vidare analys. Det känns som att jag skjuter både i blindo och dövblindo emellanåt.

    Men om du inte gjort någon förändring med telefonen så skulle det helt enkelt kunna vara så att hårdvaran börjar ge upp. Jag vet inte när du köpte din enhet men den lär vara drygt 2,5 år oavsett.