Problem: Telefonen laddar inte

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av Flaccid, 10 jul 2013.

  1. Flaccid

    Flaccid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2010
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Ett helt befängt problem har uppstått med min mobiltelefon under natten. Jag laddar normalt telefonen under natten, men denna gång gjorde jag inte det, och då sket sig allting. Nu är telefonen på ungefär 15% av batteriet, och det går inte att ladda. Jag har provat tre olika laddare, i olika vägguttag samt i datorn, men ingenting fungerar. Den börjar ladda i kanske en halv sekund innan den slutar igen.

    Någon där ute som vet vad man bör göra?
     
    Last edited: 27 jul 2013
  2. Ellumination

    Ellumination Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2010
    Inlägg:
    226
    Mottagna gillanden:
    28
    Telefon:
    S20, OP6T, P10, OP2, Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S20, OP6T, P10, OP2, Nexus 6P
    Kan vara så många olika saker. Testa standard, starta om, ut med batteri, in igen, starta upp. Du kan även kolla om det laddas vid avstängt läge.

    Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2
     
  3. Camfak

    Camfak Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2012
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Glapp i USB-uttaget.
     
  4. Flaccid

    Flaccid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2010
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Det har jag gjort. Ingenting sådant fungerar. När man laddar vid avstängt läge vibrerar telefonen till och börjar ladda, men bara i typ en halv sekund. Sedan återupprepas detta var femte sekund typ.

    Av ingen som helst vettig anledning lyckades jag till slut ladda telefonen, men det känns ju inte helt säkert det här. Tydligen väääääldigt många som upplevt samma fel enligt denna tråd:

    http://forums.androidcentral.com/samsung-galaxy-s4/275276-galaxy-s4-wont-charge.html
     
  5. Zalamander

    Zalamander Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2011
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    hade det problemet med min surfplatta. bytte hela kabeln och då funka det
     
  6. Flaccid

    Flaccid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2010
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Vet inte om det har med saken att göra, men telefonen tror att den ansluts till en dockningsstation ibland, utan att den är ansluten till någonting. Någon annan som upplevt det problemet?
     
  7. Ford Prefect

    Ford Prefect Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2012
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Nexus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Nexus 6
    Platta:
    Nexus 7
    Grabbens Xperia Arc råkade ut för samma fenomen (laddningen slutade funka).

    Hela "bakstycket" byttes på garanti så jag röstar oxå på glapp i USB porten.


    Skickat från min HTC Desire X via Tapatalk 2
     
  8. garm

    garm Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2011
    Inlägg:
    294
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Testa att byta laddare. Min S4 tar inte laddning av n7 laddaren. Min gissning är att laddaren till n7 ger för mycket ström..

    /t

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
     
  9. Bopper

    Bopper Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2013
    Inlägg:
    220
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Förutsätter att en av dessa tre är originalladdaren, så det är nog inte laddaren som brister. Tror mer på USB-porten.
     
  10. MotVind

    MotVind Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2011
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Kan vara batteriet också. Det finns en spärr på batteriet som avslutar laddningen när batteriet känner att det är fullt laddat för att förhindra överladdning. Låter lite som att batteriet "tror" att det är laddat fast än det inte är så.
    Bara en teori dock.
     
  11. Flaccid

    Flaccid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2010
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Efter två veckor på service har jag nu fått tillbaka telefonen och använt den i några dagar. USB-porten byttes på telefonen, och hittills har det fungerat som det ska igen. Dessvärre har jag hört om andra som lämnat in telefonen med samma problem, där det sedan har uppstått igen och igen. Jag återkommer om det blir något knas igen...
     
  12. Snoogiloo

    Snoogiloo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2013
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Det är ett väldigt vanligt fel att USB kontakterna börjar glappa och för vissa (som jag inte har en aning om hur dom lyckas^^) så blir den kass igen efter 3~ månader.

    Kom ihåg att dra kontakten så rakt ut som du kan så du inte gör som vissa jag har sett o drar den snett uppåt etc, DÅ kommer du få problem inom en snar framtid igen då du töjer ut USBn.
     
  13. Flaccid

    Flaccid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2010
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Den verkar ju i sådana fall vara riktigt känslig eller bara uselt byggd. Kan inte minnas att jag gjorde någonting annorlunda än vad jag gjorde med min gamla galaxy S, och den fick aldrig några sådana problem.
     
  14. Snoogiloo

    Snoogiloo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2013
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Det är rätt vanligt problem även på Galaxy S, S2 och S3 så då har du möjligtvis bara haft otur att den gick sönder på S4an :)
     
  15. TheNano

    TheNano Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2009
    Inlägg:
    1 709
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    be de byta kabeln i laddaren också, det kan vara den som sliter på kontakten.
     
  16. Kämparn

    Kämparn Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2016
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Hade samma problem, fixade en trådlös laddningsstation i väntan på att jag skulle ha tid att lämna in telefonen, funkade klockrent. Sen en dag gjorde telefonen en programvaruuppdatering, och sen gick det att ladda som vanligt igen! Visst kan man manuellt göra en programvaruuppdatering? I så fall, börja med det innan ni lämnar in luren! Lycka till!