Telefonen med flb mod startar inte

Diskussion i 'U8220' startad av Samurai237, 27 aug 2010.

  1. Samurai237

    Samurai237 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2010
    Inlägg:
    266
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jag köpte ett nytt class 4-minnsekort till telefonen så jag kan lägga över dalvic cache på minneskortet istället för att ha det i telefonen.

    Problemet är att när jag sätter i det nya minnsekortet vill telefonen inte starta. Den fastnar vid "pulse-bootskärmen" och då lagger pulseringen. Jag lät den försöka starta i över 30min utan att det hjälpte så då tog jag ut bateriet för att starta om men den betedde sig på samma sätt.

    Då stoppade jag tillbaka det gamla minneskortet och då startade den utan problem. Jag provade även att starta utan minneskort över huvud taget men konstigt nog fryser den och hackar under "pulse" skärmen.

    Kan det tänka hjälpas att wipa allt för att sedan flasha in senaste flb-mod?
     
  2. heglen

    heglen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2010
    Inlägg:
    272
    Mottagna gillanden:
    43

    MINA ENHETER

    Har du formatterat det nya minneskortet i amon-ra, ställt hur mycket utrymme du vill ha för a2sd osv?
     
  3. Samurai237

    Samurai237 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2010
    Inlägg:
    266
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Ja det har jag.
     
  4. HyvelTjuven

    HyvelTjuven Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2010
    Inlägg:
    584
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Kan det inte bero på ext-partitionen?
    Där har du alla dina appar på ditt gamla minneskort, blir säkert något skumt när telefonen startar utan alla appar den är van vid att ha där.
    Om du kan skapa en lika stor ext-partition på ditt nya kort och lägga över allt ifrån ext-partitionen från ditt gamla kort kanske det funkar bättre.

    Jag vet inte hur man gör detta, så fråga mig inte. :P
     
  5. Samurai237

    Samurai237 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2010
    Inlägg:
    266
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Problemet är löst. Jag installerade flb mod v. 1.5 och partionerade minneskortet samt flyttade över dalvik-cache till det och telefonen startar som den ska.

    Tack för att du svarat på mina frågor :)
    Har ett nytt problem nu :P a2sd funkar ej. Har skapat en egen tråd kring det: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=19358