Problem: Telefonen sparar okända bilder

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Dozer, 12 okt 2014.

  1. Dozer

    Dozer Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    När tjejen för över bilder ifrån telefonen till datorn så hittar den en massa för henne okända bilder.. Bland annat bilder ifrån appar så som klockteman ifrån beutifull weather, men även foton som hon inte sett eller sparat innan.. Förmodar att det bilder ifrån FB och liknande... Tror det är någon inställning som jag inte hittar. Någon som känner igen fenomenet?
     
  2. Raymond

    Raymond Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Hon råkar kanske ta skärmdumpar. Det triggas normalt när man för handflatan från vänster åt höger.
    Inställningar -> Min enhet -> Rörelse -> Dra handflatan för skärmbild.
     
  3. Dozer

    Dozer Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER


    Hej och tack för svaret..
    Men nej, det är inte det som spökar tror jag ( har förvisso inte kollat det ) dt är bilder som hon aldrig en har sett.. Foton på personer osv.. hon har inte fått dem skickade till sig, inte klickat på dem eller liknande ( säger hon iaf ) .. tor det är cach/cookie-relaterade bilder som ligger någonstans på telefonen ifrån tex Facebook som per automatik laddas upp när hon pluggar in telefonen i datorn..

    Måste ju gå att välja vilka bilder som skall synkas, antingen i telefonen eller kanske i datorn ( win 8 )... så fort hon pluggar in USB med telefonen så startar fotoprogrammet i datorn..

    / Dozer
     
  4. wawie

    wawie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2011
    Inlägg:
    628
    Mottagna gillanden:
    94
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy s22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy s22+
    Det är precis som du säger bilder som lagrats som cache, hade själv det problemet med min S3a. Gjorde som så att jag överförde alla "mina bilder" som jag hade tagit och lämnade kvar det andra på minneskortet och kunde då se att det var gamla cachefiler. Trodde först det var något virus som spökade men absolut inget farligt :)
     
  5. Dozer

    Dozer Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    AH... tackar för den infon..
    Men frågan är då vilken inställning man ska göra för att inte få med bilderna.. Är det i telefonen man ska stänga av cach, eller är det att ändra i datorn vilka bilder man vill synka?:P
     
  6. wawie

    wawie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2011
    Inlägg:
    628
    Mottagna gillanden:
    94
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy s22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy s22+
    Appar sparar ju cache per automatik så lite svårt att filtrera bort det genom en inställning så antagligen kan du radera appars cache då och då via mobilen eller datorn.
     
  7. appel

    appel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    2 114
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Låter som om appar sparar sina cache filer på fel ställe eller att ladda över bilder till dator funktionen inte hoppar över cache kataloger. Ingen aning om det går att lösa.