Telefonen stänger ner mina samtal. Vad är problemet?

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Belus85, 15 feb 2011.

1. Belus85

Belus85 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Har haft min Desire i cirka 4 dagar nu och märkt att den ibland stänger mina samtal.

Om jag exempelvis pratar med någon, så blir det tyst och så tittar jag på skärmen och samtalet är avslutat.

Någon idé vad det kan vara? Har ingen garanti eller kvitto, köpte den på blocket.

Mvh

B

2. valhall

valhall Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har haft min i snart 1 år och har samma problem som du. Händer ganska ofta att det även blir att jag inte hör den andra, men de hör mig :/

Har dock inte hittat någon lösning tyvärr :(

3. m1cha

m1cha Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Har haft min Desire i snart 1 år, har aldrig haft det problemet! Jag hade lämnat in telefonen.

4. larzone

larzone Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Finns ju inget kvitto på telefonen. Det kan ju bli dyrare än att köpa annan lur på Blocket! ;)

5. Mergas

Mergas Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Det jag tror är att man råkar vara när avsluta-knappen med kinden ;D , testa prata med handsfree eller högtalare! annars lämna in.. :)

6. DefSyde

DefSyde Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

har råkat ut för samma sak nu senaste dagarna, senast idag. kan det vara att man har tele2? har du tele2?

7. wharfedale

wharfedale Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan vara värt ett försök med att testa att enbart ha "GSM only" påslaget.

Jag har nämligen detta problem hemma... så fort jag har "WCDMA only" (och har då alltid minst 2, oftast 3, pluppar på mottagningsmätaren) så kan jag inte prata längre än ca 3 minuter innan samtalet bryts. Byter jag till "GSM only" bryts aldrig mina samtal. Har inte prövat med "auto" kom jag på nu... :)

Detta händer enbart hemma, oavsett om jag sitter still eller rör mig i lägenheten...

8. Grejkan

Grejkan Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag hade detta "fel" på min desire också. Som Mergas sa så är det nog att mobilen tänds och kinden kommer åt. Antagligen sensorn som får fnatt på något konstigt vänster och tänder mobilen fast den ligger mot örat. Provade med att låsa telefonen dvs att trycka på låsknappen men den släckte bara skärmen och den töndes igen.

Upptäckte förut att i Cyanogenmod 7 så går det att låsa mobilen så den inte tänds när man flyttar ifrån telefonen från örat. Verkar som denna funktion inte finns i Sense :(

Mergas gillar detta.