Problem: Telefonen stängs av vid användning av GPSen

Diskussion i 'Xperia X10 - Allmänt' startad av nilaz, 12 apr 2012.

  1. nilaz

    nilaz Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag använder både Waze (navigering mm) och Endomondo (logga promenader och löpning) nästan dagligen. På senaste tiden har jag fått problem med att telefonen stängs av under tiden eller strax efter att jag använt programmen.
    Waze använder jag ju i bilen och där har jag laddkabel i. Då stängs den aldrig av. För att få på telefonen igen så behöver jag sätta i en laddare och då kommer den igång igen. Batteristyrkan kan då stå på 60% så den verkar ju inte vara slut som jag ser det.

    Jag har börjat gissa på att det är batteriet som börjar bli dåligt. Jag har använt telefonen ca 20 månader.

    Är det någon som tror sig veta vad det är?

    /Niklas
     
  2. Klazzon

    Klazzon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    Xperia Z3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xperia Z3
    Platta:
    Xperia Z2
    Vet inte alls om det hjälper mot ditt avstängningsbekymmer men kan varmt rekommendera ett nytt batteri! Bytte på min som oxå är 22mån och från att ladda 2ggr/dag + hela natten så håller den 24-30h igen :-) märkligt hur man vänjer sig vid dåligt batteri.

    Mvh
    M

    Sent from my X10i using Tapatalk 2
     
  3. Tinnie

    Tinnie Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 maj 2010
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag bytte batteriet i min x10 i julas. Den betedde sig ungefär som du beskriver, dvs även fast den var nästan fulladdad så kunde jag inte använda den till något som krävde lite mera prestanda av telefonen, tex gps, köra två appar samtidigt osv. Då dog den och det var ingen mening att starta om den för den kanske höll igång några minuter efter omstart, trots att den egentligen var nyladdad. Ett nytt batteri löste problemet. Dock så har jag sjukt dålig batteritid på mobilen nu ändå, ofta får jag ladda en extra gång under dagen. Det gick snabbt för det batteriet att bli sämre men ändå så är det inte i närheten av hur det var i höstas. Då gick mobilen inte att använda..

    Jag bara väntar på att bindningstiden går ut så att jag får byta mobil. :)

    Jag ställer mig lite skeptisk till de mobiler som inte har utbytbara batterier när jag ser hur kort tid det tog innan x10ans batteri blev försämrat.
     
  4. nilaz

    nilaz Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag uppgraderade till en Xperia S så det löste sig...
    Dottern är sugen på X10an så jag får nog köpa ett nytt batteri till den ändå. Det verkar vara detta som är problemet.

    Tack för svar!