Telefonen startar inte? Död? Batteriet?

Diskussion i 'Dream' startad av Tocator, 16 aug 2009.

  1. Tocator

    Tocator Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2009
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Min telefon hade lite dåligt batteri runt 14:00 idag, så jag lade den på laddning. Hade olyckligtvis lagt den på routern till datorn under laddningen. Den är inte så varm, men jag vet inte hur telefonen påverkades av det.

    Nu startar den inte alls, ifall jag stoppar in den i laddaren så lyser den röda lampan. Om jag trycker på startknappen så blinkar den röda lampen, men telefonen startar inte. Lyckades få den att visa T-Mobile loggan en gång, men sedan stängdes den av direkt, nu startar den inte alls.

    Även när jag inte har inne laddaren, utan bara batteriet och trycker på startknappen så blinkar bara den röda lampan, telefonen startar inte.

    Har den blivit överhettad? Har låtit den legat vid fönstret ett tag nu, och den är inte alls varm, men startar inte. Vad gör jag?

    Blir sjukt besviken om telefonen redan är död, då jag bara haft den några dagar...
     
  2. Tocator

    Tocator Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2009
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Lät den ligga ute längre i kylan nu och testade igen. Nu startade den, bootade upp till startsidan, sedan stängdes den av igen. Ska låta den ligga ute bra länge nu, eller är det batteriet som är dött?

    Var tvungen att ha inne kabeln för att den skulle starta...
     
  3. Tocator

    Tocator Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2009
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Läste lite om den på HTC.

    Den lyser rött när den är inkopplad i laddaren, så den laddar såklart. När jag slår på den så blinkar oftast bara en röd lampa, sedan händer ingenting. Betyder det att det är en låg batterinivå? Dvs, batteriet är dött?

    Beställde ett nytt batteri tidigare iallafall, med bättre kapacitet, så är väl bättre om batteriet är dött än om telefonen är det. Iallafall, testar att ladda den nu, och hoppas den går igång...
     
  4. Tocator

    Tocator Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2009
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Phew!

    Startade den och stängde direkt av skärmen när jag kom till skärmen där jag såg batteriet. Den stod på 1%. Nu verkar den ladda, och har kommit upp till 2%.

    Så den fungerar, härligt. Trodde jag förlorat telefonen helt där ett tag. :)