Problem: telefonen startar inte

Diskussion i 'Galaxy Note 2 - Allmänt' startad av ksn, 13 feb 2013.

  1. ksn

    ksn Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tja! Jag kom till jobbet imorse och la min telefon på laddning på kontoret. Nu klockan 15 gick jag på rast och hittar telefonen fast i skärmen där det står galaxy note 2 gt-n7100. Väntar ett tag till men inget händer så drar ut batteriet och försöker starta den igen men den stannar hela tiden på samma skärm... nån som har haft liknande problem eller har nåt förslag på vad jag kan testa? Den är inte rootad och funkade perfekt imorse. Har fortfarande 4.1.1 på den då jag säsongar uppe i sälen och inte har så mycket tid över för nörderi.

    Tack på förhand!
     
  2. Amedi21

    Amedi21 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2010
    Inlägg:
    959
    Mottagna gillanden:
    142
    Telefon:
    Oneplus 7t

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 7t
    Testa hålla in volym ner, power och hemknappen samtidigt. Då kommer du in i download mode. Godkänn varningsmeddelandet genom att trycka volym upp. Om fältet efter "product name" är tomt betyder det med all sannolikhet dött moderkort + service. Åtgärdas på garantin. Men om produktnamnet står där behöver du bara gå in i recovery mode (vol upp, hem och power) och wipa cache, ev. Också data. Tänk då på att data på telefonen kan försvinna...
     
    Jan-Bertil gillar detta.
  3. Torpartrollet

    Torpartrollet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2011
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Detta hände mig med strax innan nyår. Den hade låst sig vid pinkodsmenyn. Startade om och den fastande vid skärmen där det står "galaxy note 2 gt-n7100". När jag tog ur batteriet stod sen istället "Firmware upgrade encountered an issue..." Jag kunde inte komma in i recoverymenyn överhuvidtaget och kunde inte koppla till kies heller. Funkade inte att flasha in OS med Odin heller.
    Fick lämna in den. Jag tror de bytte varenda del i telefonen enl Deltaservice. Gick på garantin som tur var. Ingen aning vad som hänt..
     
  4. mentoz

    mentoz Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag fick precis samma problem imorse! Tillfällighet?
    Trodde först att nya uppdateringen var problemet.
    men kan tillägga att jag försköt uppdateringen ett dygn (igår).. men vad jag minns så måste man okeja uppdateringen för att påbörja.

    Jag tittade in i "download mode" och såg att "product name:" var tomt!?
     
  5. tekniktant

    tekniktant Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2010
    Inlägg:
    194
    Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy 6 Edge
    Platta:
    iPad 9th
    Hjälp!

    Min telefon råkade också ut för detta på väg hem från jobbet.

    Jag gjorde som det står ovan höll in volym ner, power och hemknappen samtidigt

    och hamnade på en skärm med en Androidgubbe där det står Downloading...
    Do not turn off target!!!

    Vad betyder det?

    Uppe i hörnet står det Odin Mode i rött
    Product Namne: GT-7100
    Custom Binary Download: No
    Current Binary: Samsung Official
    System Status: Official

    Vad kan jag göra nu?

    Varför blir det så här?

    Har jag aldrig råkat ut för med nån annan telefon.
    Jag som är/varit så nöjd med telefonen.

    =================================================

    Tog ur batteriet och försökte igen och nu är produktnamnet borta så då är den väl död. då. Bläää. Får väl skicka in den.
     
    Last edited: 24 apr 2013
  6. Amedi21

    Amedi21 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2010
    Inlägg:
    959
    Mottagna gillanden:
    142
    Telefon:
    Oneplus 7t

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 7t
    Det som står där ser bra ut. I värsta fall kan du flasha in samma mjukvara som du redan har med hjälp av programmet Odin (finns instruktioner i denna forumdel om hur man gör). Du kan också testa att gå in i recovery mode (vol upp + home + power), navigera med volymknapparna och välja med strömknappen och testa "wipe data/factory reset". All data försvinner, men det kan hjälpa dig att få igång telefonen igen utan service. Om det inte hjälper rekommenderar jag dig att kolla upp hur man flashar in stock mjukvara med hjälp av odin + download mode.
     
  7. tekniktant

    tekniktant Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2010
    Inlägg:
    194
    Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy 6 Edge
    Platta:
    iPad 9th
    Tack för svar men det där låter lite överkurs för mig.
    Jag försökte komma till Recovery mode genom att göra så som du skriver men det hände ingenting alls när jag försökte det.

    Och sedan vet jag inte om du såg att när jag testade nästa gång fanns det inget efter Product Name så jag får nog skicka in den tyvärr.
     
  8. Amedi21

    Amedi21 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2010
    Inlägg:
    959
    Mottagna gillanden:
    142
    Telefon:
    Oneplus 7t

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 7t
    Du säger nu att det inte står något efter Product Name, men i ditt inlägg före det skriver du ju att det står "Product Namne: GT-7100" vilket alltså är helt korrekt. Om produktnamnet står så finns det fortfarande hopp.

    Att komma in recovery mode har jag märkt är inte helt lätt på Note 2, men det är bara att försöka. När "Samsung GT-N7100" dyker upp i vit text när du försöker komma in i recovery mode kan du släppa. Försök ett par gånger. Om moderkortet kraschar kommer du dock inte att komma in här.
     
  9. tekniktant

    tekniktant Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2010
    Inlägg:
    194
    Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy 6 Edge
    Platta:
    iPad 9th
    Första gången jag kollade stod det Product Name: GT-7100 men när jag sedan efter att ha försökt komma in i Recovery Mode försökte göra om samma sak igen så var det tomt där + att System status ändrats till nåt annat än Official (möjligen stod det None).

    Så jag antar att den är "död" nu så jag ska få fraktlappar från CyberPhoto för att skicka in den på reparation.
     
  10. Amedi21

    Amedi21 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2010
    Inlägg:
    959
    Mottagna gillanden:
    142
    Telefon:
    Oneplus 7t

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 7t
    Jag antar det. Tråkigt. Lycka till. Jag skickade in min S3:a som råkade ut inför samma sak. Väl på verkstaden hävdade dom fuktskada vilket är helt osant såtillvida telefonerna inte är avsedda att användas i utomhusmiljö där luften kan vara fuktig ibland. Löjligt..
     
  11. tekniktant

    tekniktant Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2010
    Inlägg:
    194
    Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy 6 Edge
    Platta:
    iPad 9th
    Ja det vore väl droppen om de kom fram till nåt sånt, för jag har inte heller haft min telefon utsatt för nåt som skulle kunna orsaka fukt. Är ju tant så har den i handväskan och där borde den vara tillräckligt skyddad tycker jag.

    Det här att telefoner bara dör så här är det speciellt vanligt bland Samsungs modeller? Har ju sett att det inte är speciellt ovanligt nu när jag googlade på vad som kunde vara fel med min.

    Så man ska kanske vara glad över att 11-åriga dotterns billiga Gio lever fortfarande efter ett år med tanke på vad den utsätts för jämfört med min Note som jag haft ett halvår.
     
  12. sonyboy

    sonyboy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2011
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra
    Nu verkar det som min Note 2 inte heller vill starta!

    Jag får inte upp något på skärmen, helt svart, har provat ta ut och in batteriet utan resultat, det går inte heller att ladda telefonen. Lampan högst upp till vänster blinkar rött snabbt ungefär vart 6:e sekund.
    Vad ska jag göra ? Vad kan vara fel? Det bara tvärhände, inget tapp eller fukt.