Problem: Telefonen stendöd - tänder inte skärmen OnePlus 3T

Diskussion i 'OnePlus 3T - Allmänt' startad av ogre, 31 jul 2017.

  1. ogre

    ogre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2009
    Inlägg:
    1 807
    Mottagna gillanden:
    508
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro
    Telefon 2:
    iPhone 14 pro
    Telefon 3:
    OnePlus 8T
    De skickade aldrig ut något papper eller skapade en ny RMA - vilket som du säger borde varit rutinen.
     
  2. Jommie

    Jommie Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2013
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Så¨om jag fattat rätt, dom sa inga om att göra en normal RMA, utan gick direkt till du får en lånetele mot att du betalar den till fullo, sen skickar din gamla in. Du sitter då med 1 god telefon till priset av 2.
    Är det det som kallas fuzzy logic?

    Du får prova kräva en vanlig RMA eller om det går få tillbaka skillnaden i pris på 128 och 64 versionen som du föreslagit (Inte att jag tror dom går med på det...). Hur som...lycka till.
     
  3. ogre

    ogre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2009
    Inlägg:
    1 807
    Mottagna gillanden:
    508
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro
    Telefon 2:
    iPhone 14 pro
    Telefon 3:
    OnePlus 8T
    Ja, känslan av att de inte hade nån koll var rätt påtaglig.. Man får alltid svar från olika personer.

    Precis så tänker jag - eftersom jag inte är i behov av 128 GB minne i den egentligen så skulle det vara enklast om de betalar åter mellanskillnaden - de slipper kasta ett moderkort och jag slipper skicka in den igen.

    Annars har jag bett dem bara fixa en vanlig RMA.

    Senaste svaret antyder att det kan gå att få tillbaka mellanskillnaden:

     
    Jommie gillar detta.
  4. Tusuki

    Tusuki Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2014
    Inlägg:
    693
    Mottagna gillanden:
    399
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7
    Sjukt konstigt sätt att lösa det på, känns inte direkt som deras kundtjänst/behandlingar av ärenden blir bättre.
     
  5. ogre

    ogre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2009
    Inlägg:
    1 807
    Mottagna gillanden:
    508
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro
    Telefon 2:
    iPhone 14 pro
    Telefon 3:
    OnePlus 8T
    Nej, väldigt dålig svarsdiciplin får jag säga. Kom precis på att de ju faktiskt återigen inte svarat inom de 24 timmar som de skulle ta på sig, så jag har återigen fått maila dem och fråga vad som händer.
     
  6. Tusuki

    Tusuki Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2014
    Inlägg:
    693
    Mottagna gillanden:
    399
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7
    mmh, bara det känns ju som dom är inte jätte seriösa ang det.
     
  7. ogre

    ogre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2009
    Inlägg:
    1 807
    Mottagna gillanden:
    508
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro
    Telefon 2:
    iPhone 14 pro
    Telefon 3:
    OnePlus 8T
    Idag så fick jag tillbaka 500 spänn via PayPal återbetalning på del av min ursprungliga order. Det motsvarar ju mellanskillnaden mellan 128 och 64 GB modellen utan värdeminskning.

    Totalt sett är jag nöjd med kompromissen, men handläggningstiden och allt krångel med säkert 7 olika kundservicemänniskor är verkligen underkänt.
     
    Jommie gillar detta.