Fråga: Telefonen tror att den laddar hela tiden?(finns det en lösning?)

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av Lindstromer, 2 feb 2012.

1. tias

tias Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 8 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 8 pro
    Telefon 2:
    Pixel 7 pro
    Platta:
    OnePlus pad 2
    På min bytte dom något som heter KEY FPCB-SUB PBA(GT-I9250

2. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Har inte haft något problem sen dess... Men den känns, oren nu... Inte lika "Pure" längre :P...

Men hoppas att den håller sig tills jag kan köpa en ny, fast... Jag gillar ju nexusen som fan... Speciellt efter 4.1.2

3. Ero

Ero Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone XS

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone XS
    Info:
    Jobbtelefon
    Min telefon jävlas med mig, har tröttnat på detta nu! Vid 15% så laddar telefonen ur toksnabbt då den tänder skärmen och vill varna HELA tiden om att det är låg batterinivå.

Kopplar jag in USB så är ikonerna kvar tills jag kopplar i laddare eller startar om (laddningsikonen är ständigt aktiv).

Ska testa göra ren den på någon vänster. Ni som "petat på kontakten", vilken närmare bestämt av pinnarna? Painta gärna :-D

Reservdelar finns billigt som tusan på ebay:
    http://www.ebay.com/itm/Replacement...80986089452?pt=AU_Gadgets&hash=item2a239c8fec

Jag lägger in en order även om jag inte kommer behöva den, tar ju tid att få hem, så jag beställer en ut i fall att :-D 31:- hit eller dit :-)

Så här ser min batteristatus ut:

edit: Va liten bilden blev :-D

4. googleye

googleye Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    ROM:
    CM 10
    Dang, världens spexigaste batterigraf?

Skickat från min Xperia S

5. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Haha fy fan... Såg inte roligt ut xd

Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2

6. Ero

Ero Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone XS

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone XS
    Info:
    Jobbtelefon
  7. herorich

herorich Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Gick det bra att byta den? Jag har samma problem så jag har köpt en jag också får se om man lyckas byta den.

8. 4ndroid

4ndroid Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S22
    Min USB port har strulat ett tag men igår la det av på riktigt, kunde inte ladda telefonen, datorn kunde inte finna den heller, fick köra en lång backup via Bluetooth innan batteriet tog slut. Beställde iallafall detta igår, och idag sändes det.
    http://www.ebay.com/itm/Samsung-Gal...710?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2c69a30666

Denna guiden har jag tänkt att följa.
    http://www.ifixit.com/Guide/Repairi...+LTE)+Micro+USB+Charge+Port+&+Main+Mic/9641/1

Har aldrig pillat i en mobil, men om det gick så fint för dig så bör det väl gå lika fint för mig :)

(paus i skrivandet)

Fast nu plötsligt så kan jag ladda telefonen endast när den är avstängd, och datorn finner den, pillade liten med en pincett i USB porten

(paus i skrivandet)

Vadfan nu kan jag ladda när den är på också, nåväl, då har jag iallafall en USB port tillgänglig snart när telefonen börjar strula igen...

9. mazex

mazex Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Fick problemet som beskrivs i denna tråd för tre dagar sedan - med laddaren ur så växlar telefonen hela tiden från "laddar" till normalläget, vilket väcker skärmen etc. Riktigt irriterande. Har startat om 10 gånger, tagit ur batteriet 5 ggr och testat att ladda ur helt innan omladdning mm...

Så läste jag denna tråd - tog en nål och pillade bort lite damm i kontakten... Fungerade inte ändå. Tog nålen och pressade in den på den sida där laddkontakten är närmast höljet och "bände" lite (tänkte att den kanske kommer i kontakt med höljet så nära som den ligger). Simsalabim - nu fungerar den!

Tack för informationen här, och testa att bända försiktigt genom att trycka in en smal nål mellan kontakten och höljet - det fungerade för mig i varje fall... Eller så var det något helt annat som rörde sig när jag gjorde detta som löste problemet ;)

10. wick3d

wick3d Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Helt plötsligt har min Galaxy Nexus och börjat få detta laddningsproblemet. För nån dag sedan ville den inte ta laddning först. Men sen löste det sig med att ta ut och in laddaren några gånger. Och nu står det samma för mig att den laddas även när laddaren inte är i. Trist fel för hade samma fel en gång på min Galaxy S2, man blir lite sugen på att byta till Nexus 4 nu..

Men ska testa att pilla som jag sett har varit lösningen för många andra, samt att jag hittade denna länken.

Edit: Det var en massa grönt damm där, rensade bort det och böjde lite. Och nu fungerar den finfint igen. Så inget Nexus 4 köp än :cry:

Last edited: 11 feb 2013