Problem: telefonen vägrar boota helt

Diskussion i 'Xperia Z - Allmänt' startad av tokgubben, 28 maj 2015.

  1. tokgubben

    tokgubben Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2013
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Min gamla Z står med ena foten i graven efter att jag fuktskadade den lite då jag som vanligt tvättade av den under kranen trots att båda o-ringarna på båda luckor var helt utslitna och trasiga, vilket de varit i flera månader. Dum som jag är så har jag inte gått och påpekat detta under tiden för reklamationsrätten, vilken självklart gick ut förra månaden(alltså innan jag fuktskadade den).

    Mobilen har varit lite svajjig efter att jag dränkte den, då den först inte vill starta skärmen från viloläge, men den gick att väcka med laddning. Har efter det fungerat som vanligt, men ibland laggat lite och varit allmänt svajjig.

    Igår när jag tänkte uppdatera till lollipop och fabriksåterställa för att se om det skulle hjälpa, så dog skärmen. Går att starta om och sony och xperia loggan kommer upp, men därefter händer inget mer fast jag kan se att bakgrundsbelysningen är på.

    Om jag ansluter den till laddare eller datorn så visar led:en att den laddar, och pc companion får typ kontakt, men kan inte reparera eller något eller kan gå in i telefonen eller något. Den verkar känna av när telefonen är ansluten för den säger att den är det och säger att den inte längre är det när man tar ut kabeln.

    Hur ska jag göra för att få igång telefonen? Den är ju uppenbarligen inte helt död.

    Och ja min tanke är att köpa en ny telefon för den här är uppenbarligen inte att lita på längre, men jag lutar starkt åt att vänta på en Z3+