1. Just nu får du 3 månader till halva priset & 50GB extra surf när du beställer ett mobilabonnemang hos Fello! Testa Årets Mobiloperatör du med! Surfa in på fello.se
    Stäng notis
  2. Registrera ett konto hos Sveriges trevligaste techcommunity!
    Stäng notis
  3. Stäng notis
  4. Stäng notis
  5. Stäng notis
  6. Stäng notis

Telefonen väljer inte 4G trots tillgängligt

Diskussion i 'Galaxy S7 - Allmänt' startad av Tomas T, 23 maj 2023.

1. Tomas T

Tomas T Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S23
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S7
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S8 Ultra 128 GB
    Info:
    Book Cover Keyboard
    Tack!
    Kanske provar den appen av nyfikenhet eller om det helt slutar fungera. Än så länge fungerar det med att starta om och - om nödvändigt - återställa nätverksinställningarna.

2. Tomas T

Tomas T Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S23
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S7
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S8 Ultra 128 GB
    Info:
    Book Cover Keyboard
    Netmonster hittade i början endast 2G och gav ibland t o m info om att inga master kan hittas, typ, men såg till slut ut att kunna låsa på 4G. Men den ligger ju och kör i bakgrunden och drar ström så jag avinstallerade. Som sagt så verkar batteriet inte lika fräscht längre. Även irritation över att ett par appar inte riktigt fungerar som de ska gjorde att jag bestämde mig för att köpa en ny.

Till och med S23 hade samma beteende i början. Jag vet inte om det beror på att jag installerade och provade Netmonster även på denna som gjorde att den så att säga vaknade till liv. När jag luskade runt lite I appen så hittade jag Telias nätverk och nåt annat operatörsnamn jag aldrig hört talas om. Klickade i denna lilla cirkel och sen tillbaks till Telia. Kan det ha varit det som gjorde skillnad? Sen avinstallerade jag Netmonster även från S23 och det har aldrig varit problem efter det. Eller så hade jag nåt tillfälligt gammalt skräp som följt med när jag förde över innehållet från S7.