Telefonen vill inte ansluta till Datanätet efter WiFi använts

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av LivingPixels, 17 nov 2010.

  1. LivingPixels

    LivingPixels Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2010
    Inlägg:
    237
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Har ett litet men ack så irritrerande problem med min ZTE Blade. Etfer att jag varit uppkopplad mot Internet via WiFi så vill den inte ansluta till 3G-datanätet som den ska, krävs en del krångel och tur för att det ska hoppa igång igen. APN-inställningarna är rätt och ändå vill den inte alltid ansluta.

    Operatör: Tele2
    Nätverksläge: GSM/WCDMA Auto
    APN-inställningar: samma som i wikin för APN

    Någon som kan lyckas ställa en diagnos?

    EDIT: nu verkar det fungera igen bara sådär... weird. Återkommer om problemet uppstår igen
     
    Last edited: 17 nov 2010
  2. marshmallow

    marshmallow Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2010
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    tja! har problem med att få mobil surf att fungera överhuvudtaget med min blade. har också tele2. de har inte zte inlagd för att kunna skicka ut internet inställningar, så hur gjorde du för att få igång det?
     
  3. LivingPixels

    LivingPixels Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2010
    Inlägg:
    237
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    https://swedroid.se/wiki/index.php?title=APN-inställningar

    Den länken ska kunna hjälpa dig
     
  4. Scinner

    Scinner Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2019
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Kraftigt gammal tråd men gör ändå ett försök. Har exakt samma problem som TS hade och jag har en ZTE Blade A512.

    APN är inställt som det ska och problemet kommer inte varje gång jag har varit ansluten till ett Wifi nätverk men tillräckligt många gånger för att det ska vara irriterande. Jag har testat att stänga av/på mobildata och att ändra från 4G till 2G och tillbaka och även Flygplansläge av/på utan någon framgång. Väljer jag nätverk 4G manuellt så står det att jag är registrerad på nätverket redan.

    Det enda som hjälper är att starta om telefonen :/