Problem: Telefonsamtals problem Galaxy SII

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av MarkusSs, 24 dec 2011.

1. MarkusSs

MarkusSs Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Hej, det är så att min mamma köpte en Galaxy S II för några veckor sen, och den har funkat felfritt fram tills nu.

Problemet är att när hon ska ringa/svara ett samtal, så är det helt tyst. När hon ringer upp t.ex min telefon, så låter inte dom där klassiska "bib" "bib" signalerna, utan det är helt tyst, men samtalet kommer fortfarande fram. Och när jag sedan svarar på min telefon och säger någonting så är det helt tyst där med, altså om jag snackar i min telefon i ett samtal med min mammas Galaxy S II så hörs det inget i SII:an och vice versa.

Jag misstänkte direkt att det var fel på mikrofonen i telefonen och testade att göra en röstsökning/röstmemo, men där reagerade inte mikrofonen alls.

Testade att spela upp en ringsignal och det funka, så högtalarna är de inte fel på iaf...(?)

Jag kollade även efter uppdateringar, men den har den senaste, jag har även testat att starta om Galaxy:n utan resultat...

Finns det någon enkel lösning på problemet eller är det bara att skicka in den på reparation? (vilket jag helst vill undvika)...

Tack på förhand!

2. Dellblod

Dellblod Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Både jag och min bror har haft samtalsproblem på våra telefoner: När ja ringer upp eller blir uppringd så tar det ca 5-7 sekunder tills jag börjar höra vad den andra parten säger. Efter att ha skickat in telefonen till lagning så fixades detta till.

Last edited: 24 dec 2011
  3. MarkusSs

MarkusSs Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Hmm, problemet gick över senare på kvällen igår, väldigt underligt faktiskt. Hoppas det inte återkommer nu bara dock...