Vad det gäller min Pixel 2 XL och färgen som släpper så imponerar inte Telefonshoppen på mig. Vill varna alla medlemmar från att handla från den här återförsäljaren (webbutik samt fysisk butik i Stockholm).
Bakgrunden är att cirka en vecka efter att jag hämtat ut min Pixel 2 XL börjar färgen släppa i ena hörnet. Nu snart tre veckor senare har färgen även börjat släppa i övre högra hörnet.
Först hänvisade Telefonshoppen garantiärendet till Google. När jag kontaktade Google fick jag inte helt oväntat veta att telefonen inte säljs i Sverige och därför finns det ingen garanti.
Igår besökte jag butiken för garantiinspektion och fick svaret att "vi kan skicka iväg telefonen men det kommer ta väldigt lång tid och troligtvis kommer de inte göra något pga yttre åverkan".
Telefonen har varit i skal från dag ett och det syns tydligt att telefonen inte utsatts för någon åverkan. Det är bara färgen som lossnar.
Skamligt att det finns återförsäljare som år 2018 inte förstått vad kundvård betyder. De skulle givetvis ha bytt ut telefonen utan diskussion direkt när jag kontaktade dem (DOA).
Mitt tips är att undvika telefonshoppen.
Click to expand...