Telenor bra eller anus?

Diskussion i 'Telenor & Vimla' startad av kaycee, 17 sept 2011.

  1. kaycee

    kaycee Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2010
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Honor 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Honor 8
    Jag har varit kund hos europolitan/vodafone och nu telenor.

    Är det bara jag eller upplever flera att kundservicen bara blir sämre och sämre?

    Jag har haft en Arc inlämnad , första gången va den inne på deras egna verkstad där mjukvaran uppdaterades, andra gången så åkte den på extern verkstad och igen så uppdaterades mjukvaran. Nu har jag lessnat och skickat in luren för reklamation, det ska tilläggas att dom fysiska knapparnas färg nötts bort och detta påpekats från första inlämningen utan att ha åtgätdats.

    Jag har talat med kundtjänst UTAN framgång, har försökt komma i kontakt med Reklamationsavdelning UTAN framgång och nu har jag tagit kontakt med en särskild avdelning på telenor UTAN framgång, det känns verkligen som telenor tar sitt ansvar som leverantör. Undra hur man ska gå till väga för att få deras uppmärksamhet!
    Är det flera som känner att telenor är på väg utför?
     
  2. Radikaal

    Radikaal Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Håller med, är hur nöjd som helst jag äntligen kommit ur mitt telenor abonnemang och bytt till halebop istället.

    -Dyrt
    -Dålig kundservice
    -Dålig mobilsurf, iaf i norrland
    -Vilseledande, bla tar dem betalt 60kr för att få fram en trafikspecifikation som jag beställde, vilket jag inte såg då det inte alls stod tydligt. Samt så hade jag abonnemanget under 26 listat på en av mina aktiva tjänster under "Mitt abonnemang" (är 22) vilket bla ska innebära 5000 gratis sms / månad. Så skriver ju friskt och när jag inte får någon extra sms faktura första tiden(500 gratis sms ingår ju i starten av abonnemang) så skriver jag riktigt friskt en månad och blir debaterad 500kr extra i form av sms...(tydligen så behövde man ha ett abonnemang som kostade 199kr / månad för att få tjänsten under 26, men stod ju ändå att jag hade det under mitt abonnemang...)

    Riktigt kasst, sen blev man ju inte något nöjdare när jag fick veta att man var tvungen betala 3x månadsfakturor när man sa upp sitt abonnemang fast bindningstiden gått ut pga uppsägningstiden men det får man väl skylla sig själv på, men dåligt är det.

    Inget abonnemang jag kommer välja igen iaf.
     
  3. Nordell

    Nordell Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2011
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har haft telenor surfa 6mbit i ett år och har använt mobilen som hotspot och surfar på datorn.

    Trots att jag använt ca 100gb per månad har de aldrig klagat, och de få gånger jag har haft problem har kundtjänsten varit klockren, både i butik och över telefon. Värt!

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  4. niklas.berggren

    niklas.berggren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jag har haft dom sen vodafone tiden, typ 2001 eller nåt sånt. Och jag har väl mästare varit nöjd. Visst blir man sur ibland, men det är inte ofta. Jag har telenor prata fritt och jag e jätte nöjd. Jag använder telefonen flitigt och innehar ingen hemtele, så månadsavgiften utan prata fritt hade legat på ~3-3500:- så ptja.

    Jag har även lämnat in x antal telefoner och dom har alltid varit hjälpsamma och så.
     
  5. kryddan

    kryddan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2011
    Inlägg:
    589
    Mottagna gillanden:
    70
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 6
    ROM:
    Original OOS 5.1.5
    Telefon 2:
    LG Google Nexus 5
    ROM:
    Original 7.1.2 root
    Telefon 3:
    LG Google Nexus 5
    Jag kan bara instämma, Telenor sköter sig exemplarsikt, iaf när jag har varit i kontakt med dem. Enda ja kan klaga på är att farten på mitt mobilsurf är lite dåligt hemmavid, men det beror väl snarare på att jag bor för långt i från närmaste antenn. Är jag ute i skogen hos min far (som bor nära en antenn) så kommer jag upp i farter över 5MBit/s så det får väl anses som ok.
     
  6. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Jag har själv Telenor och det funkar myclet bra, det jag märkt är att de är mycket noggranna med att en kund måste kunna lägga fram fakta samt ha en historik av felanmälningar för att komma någon vart.

    Någon som bara ringer och klagar utan fakta har inget att hämta och det beror ju på stenhård konkurrens inom Telekom-marknaden.

    För just mobiler så använder då alla operatörer vad jag vet Anovo så det ska inte vara någon skillnad för en trasig lur.

    Däremot nätproblem måste man vara mycket noggran med att beskriva sina problem, tex använda bredbandskollen ett flertal gånger.
     
  7. Zerge

    Zerge Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2011
    Inlägg:
    1 543
    Mottagna gillanden:
    456
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 256GB
    Telefon 2:
    Nokia X10
    Platta:
    iPad Air 2022 256GB
    Jag har haft Telenor innan, nu har jag Telia. Jag sade upp mitt abonemamg för att Telenor lurade mig, de la till betaltjänster utan att fråga mig som användare om jag ville ha dessa tjänster. Telenor är så j@vla kassa!

    Sent from my awesome X8 using Tapatalk
     
  8. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Jo nu vet jag inte vilka tjänster du avser men man får ju det man beställer/skriver under på. (likadant hos alla operatörer)

    Sen kan man ju mycket enkelt kolla vad man beställt samt betalar för om man loggar in på sitt konto hos Telenor.... busenkelt !! ;)
     
  9. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Jag har haft packet sedan Europolitan-tiden. Tycker att deras kundtjänst är larvigt dåligt.
    Synd att man ändå accepterar en del innan man orkar ändra sig. Vet bara inte vilka jag ska byta till.

    Sist fick jag sådan bra deal med lägre pris på en telefon om jag förlängde mitt abb.
     
  10. kaycee

    kaycee Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2010
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Honor 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Honor 8
    Jag har ju väldigt ingående information och historik men kommer ingenstans iaf!!
     
  11. jakk_28

    jakk_28 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nån annan som tycker att det går väldigt segt att få uppdateringar till telefonen med Telenor? Både telefonmjukvara och andra uppdateringar tycker jag kommer väldigt segt. :(
     
  12. Degauss

    Degauss Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2010
    Inlägg:
    301
    Mottagna gillanden:
    40
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro
    Hade Telia ett tag, och bytte till Telenor för att gör ett försök med de. Hade de i 1.5 år och gick tillbaka till Telia.

    Jag kunde inte prata i telefon på landstället (Värmdö), och hade dålig täckning när jag reser runt med jobbet i Sverige.

    Telia är rocksolid i jämförelse.
     
  13. Matiros

    Matiros Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2011
    Inlägg:
    123
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag är nöjd.

    Fria samtal inom Telenor, fria mess, fri surf och helt okej service när det behövs för 199 kr per månad. Bör i sthlm så nätet funkar bra oxå.

    Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk
     
  14. Serian

    Serian Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2011
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Efter flertal felfaktureringar och lögner från deras försäljare så börjar jag ledsna. Haft telenor ~8 år nu kanske. Dock har alltid fel rättats till av deras support men att det ska behövas tjatas på de för att det ska bli rätt känns jobbigt.
     
  15. Etzolin

    Etzolin Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2010
    Inlägg:
    463
    Mottagna gillanden:
    118
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Platta:
    Apple iPad Pro
    Bytte till telenor i ungefär en månad. Upplevde de som dåliga då deras support ljög för mig och täckningen var icke existerande. Dyrt var det med. Så Telia för mig!

    Sent from my Nexus S using Tapatalk
     
  16. Hampa_D

    Hampa_D Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2010
    Inlägg:
    2 409
    Mottagna gillanden:
    371

    MINA ENHETER

    har haft telenor i ett par tre år och är hel nöjd, visst dyrt kanske det är har ett fast pris 699:- fri surf fria sms mms osv men då slipper jag bry mig hur mycket jag ringer osv. täckningen har jag absolut inga problem med alls och kan inte komma på om jag någonsin har haft det någonstans. men visst dyrt men att tänka på är väl att dom subventionerar sina telefoner mycket vilket telia och tele2 inte gör om jag inte minns fel.
     
  17. Matiros

    Matiros Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2011
    Inlägg:
    123
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Ringer du så mycket? Det finns ju fri surf och fria mess för sammanlagt typ 200 spänn. Jag har båda delarna i mitt abb för 199 per månad (inkl. Under 26 där fria mess till alla ingår)



    Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk
     
  18. niklas.berggren

    niklas.berggren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jag har likadant abbonnemang och är helnöjd oxå och jaa jag kan säga för mig att jag utnyttjar det till max, hade jag inte haft det så hade min räkning legat på ~3k typ.. Än högre var det när jag körde lastbil då snuddade jag 5500 ett par gånger :-P

    Sent from my extreme Xperia arc!
     
  19. svempa

    svempa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    449
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Sa upp mitt MobilSurf efter 2 veckor pga tokdålig hastighet och inkompetent support. Får ofta timeout på BBK. Bor perfekt i förhållande till masten. Mitt Telenor mobila bredband var precis lika. Nu funkar bredbandet med Telia. Ringer sällan, lyssnar på internetradio så abonnemanget var ju det jag ville ha. Har bara bollats runt, fått felaktiga tekniska besked mm mm. Upp till 10Mbit/s blir aldrig mer än 0,8Mbit/s nerlänk. Det är som gynnsammast.
     
  20. cnord

    cnord Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2010
    Inlägg:
    581
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Inte nog med det, man kan lägga på 99 kr för 0 kr per minut till alla också, så man har fri surf i 3mbit, 3000 fria mess, fria minuter och ca 200 samtal, för 299.