Fråga: Telenor = iPhoneor? Ingen Nexus 4 :(

Diskussion i 'Nexus 4 - Allmänt' startad av rodak, 12 dec 2012.

  1. rodak

    rodak Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    2 206
    Mottagna gillanden:
    1 392
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Någon som lyckats få någon info om Nexus 4 från telenor?

    Verkar som att det enda de vill kränga är iPhone, har chattat och ringt deras kundtjänst för företag men Nexusen har de ingen som helst information om.
    Företagstelefonen jag har ska bytas ut och nexus 4 står högst på önskelistan. Tyvärr får vi bara handla telefoner direkt från telenor och det verkar vara kört.

    Läste i kommentarerna till en artikel på swedroid att någon hade lyckats beställa den via telenor. Men kundtjänst påstår att den inte ens finns bland deras "kommande" mobiler.
     
  2. fluffen

    fluffen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    393
    Mottagna gillanden:
    41

    MINA ENHETER

    Samma var och pratade och sa att de inte tar in LGs längre. Men beställ från Phone House eller något liknande så kan du tecka med Telenor :)

    EDIT: Såg nu att du beställer via företaget. Då vet jag tyvärr inte. Fråga om ni kan lösa det med phonehouse lr ngt
     
  3. Eisenhut

    Eisenhut Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2010
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Som fluffen sa, beställ via Phone House så kan du välja Telenor. Det fungerade för mig privat, så det borde gå som företag också.
     
  4. rodak

    rodak Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    2 206
    Mottagna gillanden:
    1 392
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Går inte, företagets policy är att beställa från telenor, tror även vi har avtal med telenor. Inget jag kan påverka överhuvudtaget. Ingen som har nån info mer än kundtjänst på telenor?
     
  5. lolbazor

    lolbazor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    1 681
    Mottagna gillanden:
    244

    MINA ENHETER

    Förlåt, men hur ska nån här ha det? :P

    Vissa mobiler tar inte operatörerna in bara. Det kan dock bli så att den tas in i framtiden, men inte just nu!
     
  6. rodak

    rodak Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    2 206
    Mottagna gillanden:
    1 392
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Förlåt, men någon här kanske jobbar på telenor eller har några bekanta som har läkt någon info som kundtjänst inte får läcka? Eller som kundtjänst inte ens vet då kundtjänst inte alltid har den senaste infon? :sealed:
     
  7. fluffen

    fluffen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    393
    Mottagna gillanden:
    41

    MINA ENHETER

    När jag var och pratade med en i deras butik förklarade han att LG inte hållt måttet innan, vilket fick dem att sluta sälja de. Dock är ju nexusen ett undantag

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
     
    rodak gillar detta.
  8. Droid55

    Droid55 Guest

    Kan du inte välja en iPhone 5, sälja den och köpa en Nexus 4? Så får du pengar över också. ;)
     
  9. magnil

    magnil Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2010
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag ville också haft en Nexus 4 men då det inte fanns hos Telenor tag jag en Lumia 920 igår istället. Ångrar mig redan, känns inte som rätt telefon då jag aldrig tar kort och gillar Android. Om någon vill byta Nexus 4 mot Lumia 920 så är jag på! Lumian är olåst.
     
  10. rodak

    rodak Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    2 206
    Mottagna gillanden:
    1 392
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Haha, jo, visst kan jag det, sedan får jag sparken för att jag fifflar med telefonerna och blir skyldig företaget en iPhone5 som jag inte längre har ;)
     
  11. Droid55

    Droid55 Guest

    Fifflar? Du kan väl säga att du vill ha en Nexus 4 och tänker sälja telefonen? Det borde ju inte spela företaget någon roll? Du kan ju lägga vinsten i er gemensamma kaffekassa om ni har det (det borde de väl uppskatta?) eller så väljer du en telefon i samma prisklass och byter rakt av mot en Nexus 4. Fast du får nog vänta lite då eftersom Nexus 4 inte ens har börjat levereras än.

    Alternativet är ju att du nöjer dig med en annan telefon. Använder du företagstelefonen privat också?
     
  12. rodak

    rodak Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    2 206
    Mottagna gillanden:
    1 392
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Lite mer komplicerat än så, stort företag med policies och avtal som jag inte kan rubba. Eftersom vi har avtal med telenor och alla garantiärenden o sånt går via vår it avdelning så kan jag inte bara byta ut telefonen mot en som inte finns i telenors sortiment. Så det är nog kört för mig.

    Var förbi en telenor butik innan idag och fick bara som svar "vi tar inte in LG då dessa inte håller måttet"

    Försökte hävda att det va en NEXUS!!! men han började sitt försäljningsnack direkt "varför ska du just ha en nexus, vi har massa annat......" men då gick jag.
     
  13. Droid55

    Droid55 Guest

    Tråkigt att höra men det är väl bara att gilla läget. :(