Telenor och Bredbandsbolaget blir ett.

Diskussion i 'Telenor & Vimla' startad av Reinhold, 15 maj 2018.

  1. Reinhold

    Reinhold Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    852
    Mottagna gillanden:
    130
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ Premium

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ Premium
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z3 Compact
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 10.1
    Nu städar Telenor upp bland sina bolag och både Glocalnet och Bredbandsbolaget går nu under namnet Telenor. All kundservice finns på mobilsidans ordinarie nummer, 020-222 222, och därifrån får man välja om det gäller mobiltelefoni eller fast bredband, TV osv. Så som både Tele2 och Telia har haft det.
    Nya Telenor

    På tiden, tycker jag.
    Anledningen till att Telenor inte ville byta namn på Bredbandsbolaget när bolaget köptes var för Telenors dåliga rykte och BBB:s fantastiska rykte. Med åren har det väl avspeglats på BBB att det är ett Telenor-ägt företag och nu är det ingen idé att mörka längre.

    En ny version av Mitt Telenor (app och hemsida) skulle lanseras idag men det gick tydligen åt skogen och i skrivande stund pågår felsökningen.
     
    6150, Johnh3, Moby och 2 andra gillar detta.
  2. 6150

    6150 Android Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2012
    Inlägg:
    5 379
    Mottagna gillanden:
    2 821
    Operatör:
    Telia S & N & Telenor S.
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia S & N & Telenor S.
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Info:
    Främst för samtal. Telia & Telenor.
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Info:
    Telia S & Telia N.
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy A52S 5G
    Info:
    Tvillingkort från Telia Norge.
    Mycket intressant erbjudande om mer surf på mobilabonnemanget eller högre hastighet på fiberabonnemanget om man har bredband & mobilabonnemang, lite som Telias erbjudande med ett gratis mobilt bredband fast mycket bättre!

    Dessutom, Telenor's motsvarighet till Telia Play drar inte någon surf när man kollar via appen, mkt trevligt.


    Om inte Telia kommer med bättre abonnemang & erbjudanden så lutar det åt ett byte till Telenor faktiskt.

    Har dragit iväg ett e-mail till min kontakt på Telia, får se vad de svarar.


    Beställ Telenor Kombo
     
  3. pjm1891

    pjm1891 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2011
    Inlägg:
    908
    Mottagna gillanden:
    763
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
     iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
     iPhone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Google Pixel 7 Pro
    Passade på att aktivera mitt kombo erbjudande, inte fel med mer data på mobilen gratis. Surfgaranti om bredbandet hemma går ner är också väldigt trevligt.
     
  4. inact_0040

    inact_0040 Guest

    Vet inte om detta är rätt forum eller om detta kanske är fel tråd. Men, just gällande denna sammanslagning. Tycker att tråden bör diskuteras och om det är någon mer som upplever samma problem som mig. Vi har enorma problem med nätverket gällande vår TV - anslutning och WIFI. Någon som upplevt detta?
     
  5. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 754
    Mottagna gillanden:
    44 757
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det bör passa bra i tråden.

    Hur har det krånglat? Tappar ni anslutning? Vad har ni för router/finns det någon nyare att tillgå? Kontaktas annars Telenor och be om en nyare router/retursedel för den gamla.
     
  6. inact_0040

    inact_0040 Guest

    För att summera det lite snabbt utan att dra ut det för långt!
    Det är en hel blandning av diverse problem. Vi har helt enkelt en huvudrouter som sitter i vardagsrummet som vi har mottagit från Bredbandsbolaget. Huvudroutern är kopplad med vår smart tv, med en ethernet sladd. Sedan har vi en förlägningsrouter i köket som kopplar upp vår TV i sovrummet med WIFI. Hela problemet är, att när vi slår igång TV-n i sovrummet så dör hela nätverket. Wifi, smart tv-n i vardagsrummet dör och det går inte att ansluta någonting.

    Jag tror att vi har varit i kontakt med bredbandsbolaget i snart 1 år gällande detta, och det finns ingen som kan lösa något. Då våran byggnad har ingått ett avtal med Bredbandsbolaget genom värden så kan vi inte ändra på något heller.
     
    bernard gillar detta.
  7. Kent

    Kent Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2010
    Inlägg:
    711
    Mottagna gillanden:
    1 040
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 13 Pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 13 Pro max
    Telefon 2:
    Oneplus 7 Pro
    Platta:
    Ipad 10.5 pro
    Platta 2:
    LG G pad V500
    ROM:
    AOSP Nougat 7.1.1
    @DanielsGeneral4 Går det att surfa via kabel?

    Hur som helst är Bredbandsbolaget/Telenors router genomusel, fixa egen istället.
     
    inact_0040 gillar detta.
  8. inact_0040

    inact_0040 Guest

    Vi har förstått det, men när vi ber om en ny router så brukar det oftast låta "Vi fixar det" så kommer det aldrig fram något heller. Har tillslut tröttnat.

    Jag utgår ifrån det, då vår smart tv är kopplad via kabel. Där vi använder internet tjänster som netflix, viaplay osv.