Telephony och tablets samtidigt

Diskussion i 'Appförslag och idéer' startad av tröttutvecklare, 26 sept 2012.

  1. tröttutvecklare

    tröttutvecklare Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    jag funderar på bygga en app för tablet och phone. jag undrar om har någon jobbat på det sättet och kan ge lite praktiska information?
    vilka versioner(sdk, api, android,) behöver jag för att skapa en multipliscreen, image, ...osv? Vart kan läsa om detta? tack för hjälpen
     
  2. e7andy

    e7andy Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 okt 2009
    Inlägg:
    2 350
    Mottagna gillanden:
    833
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    tröttutvecklare gillar detta.
  3. tröttutvecklare

    tröttutvecklare Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    tack för svaret. om jag använder android 3, kommer alla telefoner(de första android telefonerna) tillgång till app:en, eller hur? Jag kommer inte tappa någon user?
     
  4. e7andy

    e7andy Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 okt 2009
    Inlägg:
    2 350
    Mottagna gillanden:
    833
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
  5. Apptelope

    Apptelope Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    TargetSdkVersion kan anges till Android 3.0 eller senare även om minSdkVersion är t.ex. Android 2.2. Då kan Holo-themes med mera användas. En del av den funktionalitet som är lämplig för tablets och som finns i Android 3.0 API:t kan även nås via Support Library som fungerar för gamla Android-versioner. Så det är inte helt kört om man väljer att utveckla mot 2.x.
     
  6. Senap

    Senap Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2010
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Japp, jag kör alltid telefon och tablet parallellt. Det beror på vad du ska göra, det enklaste är att använda sig av s.k. Fragments. För telefonen är en fragment=en sida. För tablet kan du köra flera fragments samtidigt för att skapa multi-panel-sidor.

    Ska du använda Google Maps API och använda fragments blir det genast mer komplicerat men det går att komma runt det också.

    Fragments introducerades i Honeycomb (3.0) men om du använder ActionbarSherlock kan du lätt stödja Froyo (2.2) hela vägen upp till Jelly Bean (4.1.2) och ha ett gränssnitt som fungerar på telefoner och tablets med moderna ActionBars och Fragments.

    Det är väl det enda jag kan komma på generellt. Du får fråga mer om det är något specifikt du undrar över.