Telia ADSL 12-24 prestanda minskning

Diskussion i 'Off Topic' startad av S-Droid, 8 jul 2011.

  1. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 636
    Mottagna gillanden:
    665

    MINA ENHETER

    Nån här som har börjat fått strul med adsl hastigheten och som får tillbaka den med en omstart av modemet?

    Kort historia. sitter på 12-24 Mbit och har nyss köpt en netgear 3700 sen min gamla zyxel bara dog.

    Den fungerade bra en stund men sen så började upphastigheten minska, läs mer om mitt problem i denna tråd
    https://swedroid.se/forum/46759-routerfragor-lag-upphastighet.html

    Problemet höll sig borta i 2dagar när jag bytte kanal, slump eller annat låter jag vara osagt men med en annan router så ser jag liknande beteende igen.

    Inatt så startade jag om routern för jag började få knepiga hastigheter och fick då en ner hastighet på 2-3 mbit och upp på ca 0.5Mbit, startade om routern igen men ingen skillnad tills jag startade om modemet så jag börjar undra om inte min netgear är oskyldig, antingen är det telia med sina uppgraderingar till vdsl eller så är det modemet.


    Nån som känner igen sig?
     
  2. Mikael R

    Mikael R Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2009
    Inlägg:
    1 506
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    Haha, det är och kommer alltid vara Telia som inte är speciellt stabila..
    Jag fick sådana goa dalar för ett par veckor sedan då min ner hastighet kunde gå ner till <1 mbit/s (har 6-8 mbit/s ADSL).

    Så för mig har det hänt, och jag tycker det är skit att Telia inte kan ha lite stabilare nät, då de ändå är så stora som de är.