Problem: Telia eller Telefonen som strular med MMS

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av Boxvin, 5 mar 2012.

  1. Boxvin

    Boxvin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag blir galen på att ständigt hålla på att ändra inställningarna för mms i min Xperia Arc S. Idag ville kundtjänst skicka mig ett nytt simkort men det verkar långsökt tycker jag.

    Kollegorna på jobbet tror det är SonyEricsson som strular. Jag vill bara ha in mina mms i min telefon. Jag vill inte hämta dem på webben. Vad ska jag göra?
     
  2. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Har du kollat så dina APN-inställningar är rätt?
    Du hittar dom här eller här.
    Om du gör någon ändring så glöm inte att spara efteråt som en hel del glömmer att göra.
     
  3. Boxvin

    Boxvin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja, jag har följt guiden på telias hemsida. Telefonen eller Telia ändrar ibland. Senast kan det ha hänt något efter uppdateringen men det hände även innan uppdateringen då och då på min förra Arc.
     
  4. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    har själv strul någon enstaka gång med MMS och får en länk istället för själva meddelandet. Dock brukar det komma efter att jag försökt pusha hem det några ggr. så felet kan mycket väl ligga hos Telia oxå.
     
  5. inact_0004

    inact_0004 Youth Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    21 feb 2012
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Om du får meddelande om att MMS finns att hämta eller titta på via operatörens hemsida beror problemet med största sannolikhet på att operatören inte har aktiverat tjänsten på dit abonnemang/SIM-kort.

    Om du får meddelande om att det inte gick att hämta kan det bero på telefonen eller APN-inställningarna. Om du har kollat APN-inställningarna så kan du testa att reparera telefonens programvara via PC Companion.
    http://www.sonymobile.com/se/tools/pc-companion/
     
  6. # brorzan

    # brorzan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2009
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jag har själv märkt på mina olika Xperia att det finns en knasighet i inställningarna som Sony Ericsson lägger in.
    Gå in på apn-inställningarna och klicka på den som heter Telia Online. Längst ner där finns APN-typ. SE lägger in "default,supl". Gå och och radera ",supl" så det bara står "default". Spara och sedan funkar det.
     
    spjerne gillar detta.