Samma sak för mig, dock inte fiber utan ADSL 24.. Har det senaste inte kunna köra nåt högre än 480 och ofta funkar inte ens det och jag har samma problem på jobbet, om än inte riktigt lika illa, där jag sitter på en 100/100 Prolane.. Vimeo, playkanalerna, Netflix mfl lirar hur bra som helst men inte YT.
Jobbar du på Telia och har någon kunskap om detta eller hur vet du att dem inte gör det? Kanske dem har något tekniskt fel då.
Det verkar som att de har problem med sin peering till operatören som Youtube använder. Flera andra operatörer som köper kapacitet av dem, tex Comhem, är drabbade. Ingen vettig ISP skulle sumpa trafiken från en så stor sida med mening. Jag pratade med Comhem och de var medvetna om problemet och jobbade på att få fram en lösning. /fd. Telian Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 2
Bahnhof 100/10 fiber har jag. Har grymt segt på Youtube rätt ofta. Varierar från klipp till klipp...tveksamt att bahnhof stryper men var problemet ligger vet jag inte. Gissar på att Youtube har problem att få till det... Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
För mig fungerar det faktiskt väldigt bra, inte märkt av någon märkbar försämring på min BBB 250/100 anslutning. Dock fungerar det sämre där Telia används och kompisar med t.ex ComHem klagar. Det verkar också krångla på skolan som kör med Resilans.
I väntan på bättre tider finns det någonting som heter Youtube Feather, om man går längst ned på hemsidan och klickar på "Try something new!". Tekniskt sett skall det minska laddtiderna markant, har inte testat det själv ännu men är på väg.
Jag kollade lite snabbt på det och det såg mest bara ut att vara en bantad version av hemsidan. Streamingen i sig verkade inte ha påverkats. Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 2