Telia företagsabonnemang får ej användas privat

Diskussion i 'Telia, Fello & Halebop' startad av Biopower, 14 apr 2013.

  1. Biopower

    Biopower Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    428
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    På mitt jobb har vi tjänstetelefoner som vi dock inte får använda privat. Lösningen hittills har varit att gå runt med dubbla telefoner. Nu börjar jag tycka det är jobbigt och har försökt påverka chefen att vi ska ändra abonnemangsform till något med fastpris för att vi ska kunna få utnyttja dem även till privatsamtal. Hittills har mina försök att få igenom detta misslyckats. Företaget har motiverat detta med att det inte finns möjlighet att teckna fastprisabonnemang till vårat växelsystem. Har är inte alls insatt i detta men tydligen så ringer vi utan uppkopplingsavgift och utan minuttaxa inom företaget när vi använder kortnummer. Detta är säkert bra eftersom säkert 95% av tjänstesamtalen är inom företaget.

    Jag har ingen aning om hur detta fungerar och om det verkligen ligger till så eller om de bara inte orkar bry sig. Har erbjudit mig att kolla upp detta och ta fram olika alternativ tillsammans med säljare från Telia men fått höra att chefen ska kolla på detta själv. Så har ej skett.

    Frågan är alltså hur det egentligen ligger till med denna typ av abonnemang? Finns någon annan lösning för att kunna ringa privat utan att det kostar företaget pengar?

    Tack på förhand...
     
  2. Marquzz

    Marquzz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2012
    Inlägg:
    727
    Mottagna gillanden:
    67
    Telefon:
    Huawei Mate 10 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Mate 10 Pro
    Skaffar ni fastprisabonnemang så kommer ni ändå att ringa "gratis" internt, så det argumentet håller inte. Vi har också Telia på jobbet men vi har deras fastpris och får använda det privat. Skönt att slippa släpa runt på två telefoner.

    Swiftly written with magic flow
     
  3. Biopower

    Biopower Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    428
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Så sant men de menade att denna form vi har idag knappt kostar något i fasta avgifter. De fasta kostnaderna ökar ju med fastprisabonnemang samt att detta med
    gratissamtalen även gäller de fasta telefonerna anslutna till samma växel.

    Frågan är vad det är för abonnemang vi har? Varje mobil har även ett fast nummer som visas när man ringer ut.
     
  4. e7andy

    e7andy Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 okt 2009
    Inlägg:
    2 350
    Mottagna gillanden:
    831
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Behövs växelsystemet och interna nummer alls om ni har fastprisabonnemang? Skrota den så har ni nog sparat in kostnaden för fastprisabonnemangen.
     
  5. Biopower

    Biopower Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    428
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Tror inte det är möjligt. Ca 220 nummer anslutna, kanske 2/3 fasta, resten mobiler.