Telia kommer inte ta in Nexus 4, vilken operatör ska jag byta till?

Diskussion i 'Telia, Fello & Halebop' startad av Jaxione, 26 nov 2012.

  1. Jaxione

    Jaxione Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    606
    Mottagna gillanden:
    161

    MINA ENHETER

    Hej!

    Sitter med ett utgående abg hos telia. Är nöjd med telia men de kommer av någon konstig anledning inte ta in Nexus 4. Därför måste jag börja kolla över andra operatörer. Vet ju att 3 ligger bra till täckningsmässigt men dom har ju en ful vana att branda sina telefoner med en massa skit, därför är jag lite avskräckt där. Till Samsung Galaxy S3 tex så fick ju 3 kunder sin uppdatering veckor efter alla andra och brorsan har dessutom haft problem efter 3:s uppdatering.

    Så frågan är. Vilken operatör ska jag välja?

    Mvh J
     
  2. keyser

    keyser Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    2 964
    Mottagna gillanden:
    11 016
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    iPad Air (2019)
    Köp den hos någon som kan fixa abonnemang hos alla operatörer, t.ex PhoneHouse eller valfri Online-butik. Då kan du säkerligen få den med Telia.
     
  3. Jaxione

    Jaxione Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    606
    Mottagna gillanden:
    161

    MINA ENHETER

    Dum jag är :P Så går ju att göra.....

    Fungerar det likadant där som i telia butiken, att man kan förlänga med 3månader kvar av abonnemanget?

    Mvh J
     
  4. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Du kan ju alltid köpa den hos Halebop, det är ju samma nät. Det som saknas där är ju telefonkundtjänsten. F.ö så varierar det väldigt mycket med 3s uppdateringar. Jelly Bean kom en dag före till 3Brandade telefoner ;)

    Om jag har rätt info så kommer Nexud 4 dessutom vara helt orörd, från 3s håll.

    Alternativet att köpa den från en återförsäljare som har telefonen är ju också smart.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  5. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    köp kontant så är problemet löst...
    har du itne alla pengar så spara tills du har eller ta den på avbetalning på 3 mån eller nåt det är ju inga jättepengar det kan man ju tom få ihop på att samla tomburkar nån vecka om man skulle vara tvungen ;)
     
  6. Kate

    Kate Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    3 191
    Mottagna gillanden:
    1 041

    MINA ENHETER

    Pengar är det absolut. Kostnaden täcker mat eller hyra en månad eller mer för de flesta.

    Sedan är väl jag av åsikten att om man inte har råd att köpa en mobil kontant för några tusen så ska man inte heller binda upp sig till dyra abbonemang i 2 år utan istället bygga upp en buffert. Men det är en annan femma.