Telia leverans

Diskussion i 'Galaxy S22' startad av ionfresko, 4 mar 2022.

  1. Nenny79

    Nenny79 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2021
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    Samsung Galaxy s21

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy s21
    Lite spännande att varje gång jag loggar in och kollar status på min order har den flyttats en dag, i denna takten är vi väl tillbaka till ursprungsdatumet 20/4 snart, vilket inte hade varit problem om inte telia då och då har smsat om ändrat datum, det är ju dom smsen som gett mig hopp om tidigare leverans.
    Verkar ju som dom fick mindre antal än tänkt igår igen, att det va den tidsfristen kundtjänst pratade om, kl 15 på måndagar verkar dom få veta hur många som kommer inför veckan.
     
    bernard gillar detta.
  2. ionfresko

    ionfresko Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2012
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min dök upp igår, plötsligt, en dag före utsatt tid, efter ett gäng ändringar fram och tillbaka. Lustigt. Kul som tusan, även om den iaf ser typ likadan ut som min s20. Får väl se hur mycket bättre den är.

    Obeskrivligt bökigt det där med att fixa gratis Buds och laddare, bägge erbjudandena poppade upp direkt i Membersappen. Men jag har inget kvitto med alla uppgifter på: pris, IMEI, namn etc. Finns inget sånt alls, bara följesedel. Hmf
     
  3. Luna

    Luna Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2022
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Fick min också idag och fattade inte vad jag skulle skicka in. Valde skärmdump på orderbekräftelse från telia, försökte skicka med följesedeln också men det verkade bara gå att bifoga en fil? Pratade med telia och bad om ett kvitto där allt framgår men det kunde jag inte få (sanslöst!).

    Laddaren gav jag upp för tillfället, fattar inte vilket artikelnummer jag ska välja. Vill gärna ha den för hade tydligen ingen laddare som passar så måste ladda i datorn...
     
  4. Lyrre

    Lyrre Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2018
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Har samma problem med budsen, jag valde följesedel med fick avslag för att datumet var fel. Men skulle man valt orderbekräftelsen så står inte IMEI med istället. Så vet inte hur man ska göra
     
  5. Luna

    Luna Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2022
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Hur fick du besked om avslag? Suck, jag ringde ju t.o.m upp Telia men den personen jag pratade med hävdade att de absolut inte kan skicka nåt annat kvitto. När Telia själva gått ut med att man ska få budsen måste de ju kunna ordna ett kvitto som Samsung godtar.
     
  6. Lyrre

    Lyrre Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2018
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Fick ett mejl igår av dom, där dom skrev att det var ofullständiga uppgifter för att datumet var fel och att jag måste göra en ny registrering. Jag la beställningen på budsen den 14 mars så tog en vecka och så får man avslag...

    Så nu gjorde jag en PDF på med tre bilder, en på orderbekräftelsen en på följesedel och en inne på Telias sida som visar mitt köp. Hoppas det räcker.
     
    Luna och bernard gillar detta.
  7. Lyrre

    Lyrre Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2018
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Fick precis ett mejl att min nya registrering var godkänd och skickas ut inom 2 veckor nu var dom snabba fick godkänt dagen efter.
     
    Luna gillar detta.
  8. Luna

    Luna Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2022
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Skönt! Jag pratade med Telia igår och de pratade med Samsung eftersom det var många som haft problem. Telia skulle återkomma till mig men har inte gjort det än. Tveksamt om Samsung godkänner bara orderbekräftelsen men antar att jag måste vänta på avslag och sen skicka igen.

    Har du beställt laddaren också? Jag har fått olika besked, först att jag måste göra som med budsen men när jag frågade Samsung vilket artikelnr jag skulle välja svarade de att laddaren skickar de ut automatiskt trots att jag köpt mobilen från Telia... Jag tvivlar lite.
     
  9. Lyrre

    Lyrre Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2018
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Jag skrev till [email protected] om laddaren att jag förstår inte vart jag hittar artikelnummer och fråga om dom kunde lösa det.

    Så då la dom till mig manuellt med mina uppgifter jag skicka in till budsen. Så det blev också löst smidigt.
     
    Luna gillar detta.
  10. Luna

    Luna Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2022
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Tack, ska testa att mejla dit då.
     
    Lyrre gillar detta.
  11. Nenny79

    Nenny79 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2021
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    Samsung Galaxy s21

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy s21
    Nu har min leverans flyttats åt fel håll igen, borde ju inte va förvånad eftersom dom inte bytt datum på flera dagar. Verkligen spännande se när den VERKLIGEN kommer.
     
  12. ionfresko

    ionfresko Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2012
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag skickade följesedel och skärmdump på orderbekräftelsen. Man får hoppas på det bästa.
     
  13. Nenny79

    Nenny79 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2021
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    Samsung Galaxy s21

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy s21
    Inte något sms på flera dagar så gick in och kollade, datumet flyttat igen, åt fel håll. Tur jag har mobil som funkar. Blir spännande se när den verkligen kommer. Hoppas det går fort när den verkligen ska komma. Har ett annat paket på väg, den är på väg till en postnord hub, vad det nu kan vara, har inte rört sig sedan i natt. Hade blivit frustrerad om det hade varit mobilen.
     
  14. Nenny79

    Nenny79 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2021
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    Samsung Galaxy s21

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy s21
    Jaha, nu har datumet blivit 2 dagar senare igen, synd att man inte har spåkula så man hade lite hum om när den verkligen kommer.
     
  15. ionfresko

    ionfresko Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2012
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja nästan pinsamt nu med alla förseningar. Otroligt att man till slut faktiskt fick den. Helt OK ännu så länge, mest nöjd med teleobjektivet.

    Det räcker med orderbekräftelse och följesedel för Budsen och laddare. Fick besked idag.
     
  16. Nenny79

    Nenny79 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2021
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    Samsung Galaxy s21

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy s21
    Spännande dag. I morse va datumet 8/4, på FM va det 11/4 fick jag veta på sms. Nu vid 14 fick jag nytt, 4/4. Står plockas så vi hoppas den verkligen gör det. Bäst att hitta vilket skärmskydd jag vill ha nu då.
     
    Luna gillar detta.
  17. Nenny79

    Nenny79 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2021
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    Samsung Galaxy s21

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy s21
    Gissar på att 4/4 inte kommer vara datumet jag får mobilen eftersom den fortfarande plockas på lagret och ingen lär jobba helg på lagret. Undra om det är tjejen jag chattade med igår som tryckt på, chattade inte ens om mobilen utan om bredbandet som dom hade glömt koppla på, just koppla på bredbandet kan dom ju påverka. Om det är hon som prioriterat upp mig ska hon ha medalj,haha, hon löste ju inkopplingen på 2 timmar istället för 4 dagar.
     
  18. Luna

    Luna Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2022
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Min såg ut som att den skickades en söndag, dök upp i postnordappen då (inte bara registrerad leverans utan första orten).
     
  19. TseykSuli

    TseykSuli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2019
    Inlägg:
    2 427
    Mottagna gillanden:
    902
    Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 1TB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 1TB
    ROM:
    Android 14
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S23 Ultra 1TB
    ROM:
    Android 14
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Z Fold 3 512GB
    ROM:
    Android 14
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab s8 Ultra 512GB
    ROM:
    Android 14
    Har märkt att många företag har helg personal. Så det är inte omöjligt att på söndag att din order ändras till skickad och att du får notis I postnord appen. Från Telia, så det är bara vänta och se.
     
  20. Nenny79

    Nenny79 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2021
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    Samsung Galaxy s21

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy s21
    Vi får väl se om något ändras imon kväll. Annars får vi hoppas den kommer på tisdag iallafall.