Telia Mobil e-post Direkt

Diskussion i 'Telia, Fello & Halebop' startad av Cirap, 22 jun 2010.

  1. Cirap

    Cirap Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    456
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    tänkte bara varna för den här "tjänsten".

    Jag köpte min Spica med Telia Prata på Surf Alltid. jag bad aldrig om någon extra e-post tjänst, och jag har lusläst avtalen jag fick på papper och allt de har på telia.se. ingenstans står det att det är en tjänst som alltid läggs på när man tecknar nytt abonnemang

    det är dock en tjänst som jag fick automatiskt av någon anledning, och den kostar 29kr/mån

    den går ut på att man får e-posten direkt till mobilen, så fort den kommer. Detta är en funktion son redan finns i Android, så tjänsten är 100% överflödig och det är pengar kastade i sjön. Tjänsten går inte att avbeställa direkt via "Mina Sidor", utan du måste kontakta kundtjänst.

    jag märkte detta på min fasta-kostnader faktura, när de vill ha betalt för alla fasta kostnader för ett halvår. Under 24mån bindingstid blir det ju ändå 700kr som man sparar
     
  2. Aegd

    Aegd Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2010
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Tecknade du avtalet med Telia eller en återförsäljare? The Phonehouse är ökända för att ha skruppelfria utesäljare som gärna lägger på någon extratjänst för att öka sin provision. Har du tecknat avtalet hos Telia så handlar det förmodligen om en miss, då Telia inte har några gömda avgifter i deras avtal. Telias säljare får inte heller någon bonus för att lägga på den här tjänsten, så det or osannolikt att du har fått tjänsten på något annat sätt än genom ett misstag. Det här är även en tjänst som man som kund kan aktivera själv.

    Enklaste är att du ringer kundtjänst på 90200 och ber dom ta bort tjänsten, alternativ så går du in på närmaste teliabutik och får det ändrat. Du kan också få din faktura korrigerad om du själv inte valt att ha tjänsten. Det kan fakturakundtjänsten hjälpa dig med. De nås också på 90200
     
  3. Cirap

    Cirap Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    456
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    köpte i en Telia butik. har redan fixat allt. mitt inlägg var mest som en varning för folk som kanske missat att de också får betala 29kr extra varje månad.
     
  4. parker

    parker Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det finns lotsof idéer här !!!!!!!!!
    men folk verkar vara väldigt avslappnad med denna webbplats !!!!!!!!!!!!!
    Varje organ som är intresserade av ett gemensamt företag?
    Jag har lite grejer att dela