Telia Mobilsurf?

Diskussion i 'Telia, Fello & Halebop' startad av Dewah, 4 jul 2011.

  1. Dewah

    Dewah Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nu i sommar så kommer jag resa runt mycket och har ingen möjlighet att ta med modem, har då funderat på Telias Mobilsurf.
    Är det någon som testat det, står att man kan förbruka 1 GB/Månad till en hastighet upp till 6 Mbit/s.
    Hur mycket brukar hastigheten ligga på normalt, räcker 1 GB om jag kollar ca 3 youtube videos på 5-15 min och slösurfar lite på sweclockers, swedroid osv per dag och binder man ett abonnemang eller skickar man bara mobilsurf till 4466 och så för man surfa i en månad?
     
  2. jedi

    jedi Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 jul 2009
    Inlägg:
    3 008
    Mottagna gillanden:
    533

    MINA ENHETER

    Tråden gör sig bättre här.
     
  3. Husknuten

    Husknuten Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    81

    MINA ENHETER

    Jag har själv Telia mobilsurf på mitt abbonemang. 1 GB räcker nog inte hela månaden med förbrukningen du nämner. Dock finns möjlighet att köpa till mer data som man kan nyttja månaden ut. 1 GB extra kostar bara 29 kr.

    Det är en tilläggstjänst till ditt abbonemang med 1 månads uppsägningstid. Om du skaffar det så kommer du att faktureras 69 kr extra varje månad tills du säger upp tjänsten.

    Hastigheten varierar mycket som alltid med mobila uppkopplingar. Jag får oftast 2-4 Mbit/s. Över 5 Mbit når jag mycket sällan. Dock skulle jag tro att du får något högre hastigheter eftersom din nalle har stöd för snabbare HSPA.

    Hoppas jag svarat på alla dina frågor.
     
  4. SEW995

    SEW995 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2011
    Inlägg:
    254
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER



    Vill bara rätta dig på en punkt, på Telia har vi aldrig uppsägningstid på våra tjänster till mobil abonnemang!