Telia play appen på android TV box?

Diskussion i 'Android TV' startad av Henrik Jansson, 6 feb 2023.

  1. Henrik Jansson

    Henrik Jansson Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2013
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har en android box som heter T95z plus, den är några år gammal, har 2/16GB minne har jag för mig, androidversion 7.
    Den kan vara riktigt seg ibland, men den funkar fint att spela upp film från USB med exempelvis. Dock krånglar vissa appar. Telia play går att installera och starta, men när man väljer profil och logga in så blir sidan blank, istället för att inloggningsrutan kommer upp.
    Vet någon om telia play appen fungerar på nyare versioner av T95z plus, eller om det finns någon annan android TV box som telia play fungerar på?
     
  2. 6150

    6150 Android Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2012
    Inlägg:
    5 366
    Mottagna gillanden:
    2 811
    Operatör:
    Telia S & N & Telenor S.
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia S & N & Telenor S.
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Info:
    Främst för samtal. Telia & Telenor.
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Info:
    Telia S & Telia N.
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy A52S 5G
    Info:
    Tvillingkort från Telia Norge.
    Telia play fungerar fint i Telias egna Androidbox (såklart) men även i Chromecast med Google TV.

    Det är den erfarenhet jag har av boxar / mediaspelare.
     
  3. ecsjjgg

    ecsjjgg Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    oneplus 7t Pro McLaren Ed.

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    oneplus 7t Pro McLaren Ed.
    ROM:
    Oxygen OS open beta
    Denna app fungerar även på min Nvidia Shield TV Pro 2017 (500GB)!
     
  4. Henrik Jansson

    Henrik Jansson Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2013
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ok, tackar för svar hittills. Är det någon box ni vet inte fungerar?
    Nu är jag lite kräsen och har några mer krav på den box jag letar efter.. det är så att jag måste ha en box som man kan koppla upp med wifi. ( det gör inte alla telias boxar, utan de måste ha kabel, och på ett ställe har jag inte tillgång till kabel :( )
    Det måste också vara en box där fjärrkontrollen använder sig av IR, och inte någon form av radiosignaler, för att jag ska kunna använda den till min befintliga programmerbara fjärrkontroll som styr fler aolika grejer..
    JAg fick nyligen en box av telia, som heter SDMC DV8919 , möjligen att det ska va ett X på slutet också, va nu det står för..
    Och den verkade uppfylla alla krav jag hade först.. Jag kollade med min mobilkamera, och fjärrkontrollen gav IR-signaler, och de gick att föra över till min programmerbara fjärrkontroll. Men det funkade ändå inte, och då visade sig något jag inte har varit med om förut: När man har boxen igång och börjar använda den så slutar fjärrkontrollen att sända IR-signaler. Istället använder den sig tydligen av radiosignaler, wifi eller blåtand? Ändå står det IR på boxen. Men det verkar inte som att boxen är gjorde för IR. Eller? Någon som vet? Kan man få boxen att gå över till IR? Underligt att fjärrkontrollen har två olika system.
     
    Last edited: 6 feb 2023
  5. Henrik Jansson

    Henrik Jansson Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2013
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Vad är det förresten som gör att telia play inte fungerar på min T95z, och möjligen inte på någon annan box av samma typ som den? Det är ju en androidbox, då ska väl alla androidappar fungera?