Jag har en light som väntar på posten.. dock är 995kr ganska mycket just nu när det sparas allt för mycket pengar till semestern, så jag sitter och funderar om jag ska hämta ut den.. Jag är jätte nyfiken att se en youtube recension med en 2.2 platta. Typ spela lite film, surfa, titta runt i menyerna, musik osv.. lite storleksjämförelse med en vanlig telefon.. Ingen som har lust att filma några min och kasta upp ett klipp på tuben? /André
Bara lösa ut den. Värt varenda krona. Har dock inte spelat film på den men allt annat funkar prima tycker jag.
Känns skönt att höra när man beställde någon timme efter att "nyheten" spreds på nätet, och ännu väntar leverans den 9e maj om jag har tur...
Vart läste du nyheten för du beställde verkligen inte 1h efter att nyheten kom ut på swedroid!? med tanke på att du beställde din den 28 april, och nyheten kom ut här på swedroid den 27april kl 11? Så det var nog rätt många som beställde innan dig.
Skickade min beställning i onsdags natt förra veckan. Igår skickade jag ett mail till telia, idag kom svaret. Mitt mail: Hej! Kan jag få kolli-id på beställning ORDERNR om den är skickad? Det är en ZTE Light jag beställt. Mvh Svar: Hej! Tack för din förfrågan. Din beställning av ZTE Light hanteras just nu och har ännu inte hunnit bli utskickad. Ditt paket beräknas vara framme hos dig i slutet av veckan. En SMSavi till kommer att sändas till dig när paketet ligger på närmsta uthämtningsställe. Med vänlig hälsning Tagit bort namn, vill inte hänga ut någon på kundtj. Telia Kundservice
Har lite svårt att förstå varför man beställer en om man inte tänker hämta ut den... då har du ju redan "commitat" till att köpa bara massa besvär för Telia... och onödiga kostnader för dig (för jag antar att du blir debiterad fraktkostnad om du inte hämtar ut den?).
Beställde min Light i söndagsförmiddag. Då var stapeln grön i lagerstatusen, verkar som ni som beställt långt före mig inte har fått sina. Verkar lite konstigt att stapeln är grön när jag beställer om den börjar ta slut. Fick ett bekräftelsemail omgående, och om den inte funnits bör jag väl ha fått ett att den utgått eller något. Vi får väl se om jag får någon.
Om du läser vad dom olika staplarn står för istället för att chansa så kommer du se att den kommer vara grön så länge sen finns i lager. I lager Inkommande Ej i lager Obekräftad
Är det ingen som har hört av sig till Telia och frågat varför den inte går att beställa längre? Jag tror att trycket blev högre än vad Telia hade räknat med. De har nog plattor på lager men jag antar att de vill ha kvar så att de kan täcka butiksbeställningarna också..
Om du inte vill ha den kan vi möjligtvis göra en deal. Köper gärna loss den då min order makulerades..
Hehe.. jag kunde faktiskt inte hålla mig.. så den ligger här på laddning! edit: beställde den 27e, men det tog tills igår innan jag fick smset
Fyfaan för Telia. Beställde min platta i torsdags. Skickade mejl i fredags om min platta var skickad. Fick svar igår om att den hade fastnat i systemet och att det medför försening men att jag skulle få den i slutet av veckan. Nu fick jag mejl om att plattorna tagit slut och att min beställning är makulerad. BRA JOBBAT TELIA!
Många som skriver "ligger på laddning". Varför? Är det för att det lever kvar det här med riktigt gamla batterier? Att man behöver ladda x antal timmar innan man använder den? Det gäller inte idag.
Om någon fick en som inte vill ha en nu så är jag klart intresserad, ringde nyss telia och frågade var min var och fick till svar att dom snart skulle skicka ut mail till mig om att det var slut. Alternativt om någon här kan tänka sig få en hundring eller så för att köpa ut från sin lokala butik som har inne.
Låter precis som min, dock har jag inte fått någon info om att min beställning är makulerad men skulle inte förvåna mig om jag får det mailet snart då. Fyfan va trött jag blir om jag inte får den när jag själv anser att jag beställde i god tid (torsdags natt). Kommer fan aldrig rekommendera telia till någon iaf.
Pratade med en kille på leverans som berättade att varför vissa personer har fått sina ordrar trots att tidigare ordrar har blivit makulerade är på grund av att deras ordersystem i bland inte fungerar och bara matar en del ordrar direkt till lagret och en del fastnar så dom måste överföra dom manuellt... Min följdfråga blev naturligtvis "så du säger att ni inte kan leverera till mig på grund av att ert ordersystem är skitdåligt?" och svaret blev ett rungande JA i telefon......... Vad man kan dra för slutsatser av det får ju var och en bestämma...