Övrigt: Tema och ikoner

Diskussion i 'iPhone 14-serien (2022)' startad av apple95, 3 mar 2023.

  1. apple95

    apple95 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2013
    Inlägg:
    391
    Mottagna gillanden:
    111
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro 256GB
    Finns det teman och icon packs till iPhone att installera utan genvägs appen?

    Har sett att man kan ändra på något sätt men tycker det verkar krångligt om man nu måste ha genvägar som sedan öppnar den rätta appen.
     
  2. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 214
    Mottagna gillanden:
    5 039

    MINA ENHETER

    Det är genvägar som gäller. Är inte så knepigt och går ganska fort när man gjort det några gånger.
    Tyvärr går man miste om genvägar (genom långtryck på ikonen) samt notis-badge.
     
  3. apple95

    apple95 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2013
    Inlägg:
    391
    Mottagna gillanden:
    111
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro 256GB
    Okej det är lite töligt.. hoppas det kommer med framtiden Apple är sena med saker tycker jag
     
  4. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 214
    Mottagna gillanden:
    5 039

    MINA ENHETER

    Ja, det hoppas jag också!
     
  5. inact_046

    inact_046 Professional Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    21 apr 2021
    Inlägg:
    2 217
    Mottagna gillanden:
    7 099

    MINA ENHETER

    Jag har tyvärr svårt att se att det kommer teman och ikonpack till iOS på samma sätt som det fungerar på Android.

    De vill helt enkelt inte att man ska kunna "sabba" utseendet på deras operativsystem. Apple har ett extremt kontrollbehov över såna här saker och man kan bara justera designen på operativsystemet inom de ramar som de satt upp (hemskärmen, bakgrundsbilder och widgets).

    Jag kan till viss del förstå det. Tittar man på de nerladdningsbara teman som finns till t.ex. Samsung-telefoner så är de så fula att man vill sticka ut ögonen.

    Google verkar tycka likadant då de utvecklar Pixel-telefonerna i samma riktning. Det går inte att byta ikonpaket eller radikalt förändra utseendet på operativsystemet utanför deras egna ramar. Du kan ju byta launcher såklart, men kör man custom är det Googles design som gäller.

    Vill man ha stor kontroll över utseendet på sin telefon är iOS helt fel väg att gå. Då ska man välja en Android. Det är en av få stora skillnader som fortfarande kvarstår mellan operativsystemen.

    Dock ska man inte underskatta hur mycket man ändå kan göra på en iPhone med den nya hemskärmen och custom widgets, t.ex. Widgy. Titta i hemskärmstråden så finns det en del inspiration.