Diskussion: Test av olika rommar

Diskussion i 'Optimus 4X' startad av fogerty4evr, 6 jul 2013.

  1. fogerty4evr

    fogerty4evr Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2011
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Just nu så kör jag Cm10, stable. Den är stabil och snabb. Inget lagg vad jag har upptäckt. Men jag får ingen 3g mottagning, utan bara Edge. Det är väl enda felet jag har hittat.

    Nästa rom jag ska testa är denna:http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2203700

    Återkommer med reflektion över denna rom!

    Men fasiken vad dött det är i detta forum:(
     
  2. djtail

    djtail Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2010
    Inlägg:
    152
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    skriva en guide på svenska hur man fixar in cm. samt posta filerna som behövs
     
  3. fogerty4evr

    fogerty4evr Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2011
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Tyvärr så är 4x inte helt enkel att fixa in romar på. Det jag hade mest problem med var att låsa upp bootloadern. Så någon guide på svenska kan jag inte göra :( Läs på Xda, där finns länkar till allt du behöver.
     
  4. fogerty4evr

    fogerty4evr Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2011
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    [ROM][JB 4.1.2] Zaiben funkade bra. Snabbare än stock tycker jag. Men tråkig eftersom den ser ut som stock rom. Jag vill ju gärna ha mer funktioner än vad Zaiben kan erbjuda.
     
  5. lungre

    lungre Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Trevligt med lite korta reviews av romar till vår pärla. Har kollat lite på xda ett tag men inte fastnat för någon rom ännu. Gillar det ljusa gränssnittet i LG-stock bättre än standard-android (framförallt funkar det mycket bättre i solljus). Håller koll på utvecklingen av Miui och om det dyker upp en bra PA-rom :-)

    Skickat från min Huawei MediaPad via Tapatalk 2
     
  6. fogerty4evr

    fogerty4evr Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2011
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag är faktiskt tillbaka på Zaiben. Mest pga. att den har bäst batteritid utav de romar jag har provat. Annars är Mookee OS min favorit. Snabb, mycket funktioner. Men, den hade problem med mitt wi-fi här hemma. Täckningen var sämre än med Zaiben/stock.
    Miui är väl lite för likt Ios för att jag ska fastna för det. PA vore kul om det fanns någon utveckling för våra lurar.
     
  7. Asocial

    Asocial Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2010
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja det vore kul att få läsa lite recensioner av olika romar så man vet vilken man ska satsa på när det väl blir dags :-)

    Skickat från min XOOM 2 ME
     
  8. fogerty4evr

    fogerty4evr Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2011
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag tycker alla ska börja med en CyanogenMod rom. De funkar, och funkar bra dessutom!
     
  9. lungre

    lungre Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har lagt in Zaiben nu oxå, tycker den funkar bra. Tillför inte några funktioner utan är mer en LG-light. Gillar att den lämnat gui:et orört då jag gillar det ljusa. Kör olika varianter av cm10, aopk och paranormal på övriga mobiler/plattor men är less Androids mörka gui. Hoppas Android 5 introducerar möjligheten att välja mellan olika färgscheman på hela gränssnittet.

    Skickat från min LG-P880 med Tapatalk HD
     
  10. MatsGF

    MatsGF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2009
    Inlägg:
    796
    Mottagna gillanden:
    133

    MINA ENHETER

    Vad fick du för batteritid?
     
  11. fogerty4evr

    fogerty4evr Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2011
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

  12. th0d

    th0d Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2012
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Hej! Äger sedan ca en vecka tillbaka en 4x P880 och har nu lekt omkring lite med rommar och kernels.

    Rommar

    JB 4.2.2:
    CarbonRom (föll mig inte i smaken, buggig och seg samt att navigationsfältet var på!).
    XenonHD (verkade trevlig till en början men upptäckte att mobildata krånglade).
    AOKP Unoffical (UI lag så den föll bort).
    ReVolt JB (navigationsfältet på och gick inte att stänga av! buggigt och segt UI.)
    SuperXE (aosp-rom, väldigt snabb! dock saknar alla trevliga funktioner som t.ex. cm/aokp-baserade rommar har).

    JB 4.1.2:
    Zaiben (debloatad stock v20a, snabbare är stock. Jag gillar dock inte orginal LG-ui:t så denna rom föll bort.
    JellyFish HD (finns EJ på xda utan endast via en tysk android community. Deodex, zipaligned + massa små tweaks. Fortfarande väldigt lik stock). Har fortfarande en kopia av Jellyfish HD som backup ifall jag vill kolla film via mobilen med MHL. JB 4.2.2 buggar sönder tyvärr när det kommer till MHL.

    Kernels:
    WerewolfJB v007
    Iodak v07
    Optimus Prime 2.45
    PH85 v2
    Eternity Proj.

    Moddar:
    Viper4Android Audio Effect (O4X:s högtalare är relativt kass och har låg volym, jag har problem att höra den utomhus. Lösningen blev denna mod med vilken maxvolymen kan höjas och ljudet finslipas lite. En klar förbättring!).

    Nuvarande kombination: Slimbean 7.5 + PH85 v2
    UI:t är rappt, många funktioner, (förhållandevis) låg batteriförbrukning (i standbye 2% på 16h, 2G-nät endast).

    Edit: Tillägg.
     
    Last edited: 30 jul 2013
  13. Nytråd

    Nytråd Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2013
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kan någon lite enkelt och snabbt förklara varför man inte kan gå tillbaka till fabriksinställningar när man installerar en custom ROM på sin smartphone?
     
  14. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    Självklart kan du, bara köra in en KDZ så går du tillbaka till stock utan bevis att du ens pillat på telefonen.
     
  15. kleric

    kleric Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2013
    Inlägg:
    229
    Mottagna gillanden:
    154
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Apple Iphone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Apple Iphone 14 Pro Max
    Jag har själv köpt en G2 och gett min 4x till min mor och den har den senaste uppdateringen från LG med jellybean.

    Jag funderar på att stoppa in senaste stabila versionen av CM till den, är den romen svår för en ovan androidanvändare eller är den användarvänlig?