Kul att du kört lite jämförande-tester! Men tråkigt att det inte gick så bra...
Jag håller dock med dig att det är sjukt viktigt att själva prisuppdateringen går snabbt och smidigt. Annars kommer folk inte orka uppdatera och då faller hela konceptet. Så bra initiativ! Att det tar mer än 1 minut för alla applikationer visar ju att det finns en del att ta tag i. 
Jag vet att positioneringen har funkat dåligt i BensinKollen från den första versionen men jag har inte riktigt lyckats få det att funka bra. Ibland så hittar den inte alls positionen, ibland är den helt fel eller så uppdateras den inte när man flyttar sig. Sökningen är också som du säger lite krånglig men vet inte riktigt hur man ska göra den bättre.
Jag har dock precis släppt en ny version av BensinKollen, v 1.5.0! Den innehåller ett par nya funktioner och förbättringar och förhoppningsvis ska positioneringen fungera bättre. Jag har som sagt haft en massa problem med att få GPS-en att funka som jag vill så nu kör jag bara med mobilmasterna (NETWORK_PROVIDER) och det ser ut att funka rätt bra faktiskt (hör av er om det går dåligt).
Jag har även gjort några ändringar/förbättringar på detaljvyn/prisuppdateringen. I detaljvyn så har jag lagt till en knapp vid sidan av priserna som öppnar prisuppdateringsdialogen (menyvalet finns också kvar). När man får upp dialogen så är de gamla priserna ifyllda så man bara behöver ändra på det som är nytt. Oftast har ju priserna bara ändrats några ören så då är det ju skönt att slippa fylla i allt på nytt.
En annan ny feature är att man i listvyn enkelt kan växla mellan drivmedelstyperna. Varje oktan visas i en egen tab så man behöver inte gå in i settings å byta oktan för att se andra priser.
BensinKollen innehåller nu även stationer med Fordonsgas!
Jag har planer på att lägga till en widget till BensinKollen där man ska kunna se sina favorit-stationer med de senaste priserna. Jag antar att man oftast har 4-5 stationer som man är mest intresserad av och som man passerar dagligen så de borde man snabbt ha tillgång till, både för att se priser men även uppdatera. Det kommer nästa år...
Gör gärna ett nytt test på v.1.5.0 å se om det har blivit bättre (eller sämre :S)!
Last edited: Dec 20, 2010