Diskussion: Testa om din S-pen har dessa brister eller ej!

Diskussion i 'Galaxy Note 2 - Allmänt' startad av white-k, 20 okt 2012.

  1. white-k

    white-k Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 maj 2012
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Märkligt betende hos S-pen har upptäckts och diskuterats i denna tråd:

    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1935657&page=3

    Till en början hade jag ingen aning (som de flesta av oss?) om att min penna också hade dessa problem men när jag testade upptäckte jag att jag faktiskt också fick dessa märkliga resultat.


    Gå till knappsatsen
    - Tryck in *#0*#
    - Tryck på 'Wacom Test'
    - Rita (långa) linjer uppifrån vänster och nedåt till höger. Testa även att rita i de nedre hörnen.
    - Tryck och håll ned din pennas knapp samt tryck och håll ned pennan på skärmen för att göra en "skärmdump/screenshot".
    - Resultatet sparas i: Storage/SDCard0/Pictures/ScreenShots/
    - Lägg gärna upp resultatet här!

    Min gissning är att alla telefoner har denna "brist" men att de flesta inte har testat det ordentligt, men det är som sagt bara en gissning och jag kan ha fel.

    Hursomhelst, testa och återkom med resultat!

    Här är länk som visar problemet och mitt resultat:

    http://wfurl.com/67f4046
     
    Last edited: 20 okt 2012
  2. moparlinke

    moparlinke Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2009
    Inlägg:
    3 111
    Mottagna gillanden:
    642

    MINA ENHETER

    har inga problem att klara testet .
    eller i hörnen.
     
  3. ikonane

    ikonane Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2012
    Inlägg:
    216
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Min bild:
    [​IMG]

    Jag tror att det handlar till stor del om hur snabbt man gör det. Som ni ser uppe till vänster drar jag långsam och klarar ända ut, vilket jag gör i alla hörn. Drar jag snabbt däremot så registreras den inte hela vägen.
    Jag drog alla andra streck snabbt.
     
  4. white-k

    white-k Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 maj 2012
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hmm. Skulle gärna se en screen-shot.

    För att förtydliga så handlar detta alltså inte om att klara själva testet att dra en diagonal linje över skärmen.

    Det handlar om vågmönstret som man kan skönja om man drar många LÅNGA diagonala linjer uppifrån vänster och nedåt mot höger sida av skärmen.
    Detta vågmönster blir även synligt om man använder exempelvis S-note och drar flera långa linjer på samma sätt.

    Jag var in på Elgiganten tidigare idag för att testsa med deras Note II, och som jag trodde så uppstod samma våg-effekt på den som på min egen. Samt att man inte når -riktigt- ända ned i bottenkanten med strecken.
     
  5. white-k

    white-k Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 maj 2012
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Även på din screen-shot så ser man att dina linjer inte når ända ned i bottenkanten. Våg-effekten kan man skönja även på din screen-shot (på höger sida), men man ser den tydligare om man drar längre linjer i en aning mer än 45 graders vinkel.
    Dock påverkar den förstås ändå alltid mer eller mindre när man ritar med sin S-pen även om man inte ritar sådana linjer.
     
  6. moparlinke

    moparlinke Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2009
    Inlägg:
    3 111
    Mottagna gillanden:
    642

    MINA ENHETER

    Testat igen mer noga och på min övre del av skärmen,höger sida så har jag problem att dra helt raka streck ändå ut.
    Svänger lite precis mot kanten fast jag försöker dra rakt och sakta.
    Nu är detta inget som på nått sätt stör mig vid normal användning