Tips: Testa S III i Stockholm 19:e Maj

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av The Phone House, 18 maj 2012.

  1. Timpppa

    Timpppa Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2009
    Inlägg:
    8 116
    Mottagna gillanden:
    3 919
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Pixel 8 Pro
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Jag upplevde skärmen som mycket bra och med bra touch känslighet. Den har ju pentile men ärligt så har jag aldrig haft några problem med pentile skärmar. Demokillen fick en fråga angående skärmen och hans svar varför Samsung fortsätter med pentile i sina skärmar är mycket för batteritiden. För att vara en 4.8" skärm så är denna bra batterisnål. Skärmen är skarp enligt mig.

    Vi var 4 man som höll konstant på med hans lur och visst kändes den ljummen men inte varm. Men då lekte vi med hans lur och testade lite appar och bla webläsaren. Så det var ju inga tunga program vi höll på med...
     
  2. 4official

    4official Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 feb 2011
    Inlägg:
    276
    Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Jaha tack så mycket nu känner jag mig inte orolig alls!

    En kort fråga hur var ljusstykan på mobilen läste att dom hade sänkt den då S2an hade en ganska hög ljusstyrka, så blir lite orolig om hur det kommer se ut utomhus :(
     
  3. Timpppa

    Timpppa Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2009
    Inlägg:
    8 116
    Mottagna gillanden:
    3 919
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Pixel 8 Pro
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Ljusstyrkan var på automatiskt och ingen av oss sa nått om den så den borde vara bra! Han hade använt luren i stark solsken och upplevde den som en av dom bättre lurarna han haft utomhus. Hans nuvarande lur var en Note och SGS2 innan det.
     
  4. The Phone House

    The Phone House Adult Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    501
    Mottagna gillanden:
    516

    MINA ENHETER

    Jag kan kolla om vår inköpsavdelning har sin SIII kvar på måndag och testa ljusstyrkan sida vid sida med en SII, på max då förstås :) Kan också testa utomhus i solen, hoppas bara att solen är framme då.

    När det gäller färg så gillar jag, personligen, den blåa mer, hade turen att få testa båda färgerna i tisdags.
     
    Gempressarn och Davil gillar detta.
  5. ZooGiN

    ZooGiN Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2009
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Toni, kan du förklara denna text från er hemsida:

    Samsung Galaxy S III
    Samsung I9300 Galaxy S3 - efterlängtad uppförljare till prisbelönta Samsung Galaxy S2

    OBS! Vid köp av Samsung Galaxy SIII med 3 så är telefonen operatörslåst.

    Vitsen att handla hos er är ju att lurarna inte är låsta!
     
  6. nilzie

    nilzie Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    202
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    nar jag kollade installningarna pa luren pa kungsgatan sa var den pa max. Grym skarm.. Inte for mork alls och jag markte inte av pentile alls ens pa nara hall. Men hans telefon korde flera manader gammal mjukvara.. Ljusstyrkan kan ju andras pa final
     
  7. Stekflott

    Stekflott Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2012
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Fast nu verkar det som om man tar med 3-abonnemang så är dem operatörslåsta. Verkar inte vara någon annan operatör som har lås, utan endast 3.
     
  8. grief

    grief Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2009
    Inlägg:
    1 106
    Mottagna gillanden:
    85
    Telefon:
    Oneplus 3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 3
    Telefon 2:
    Motorola Lumia 640 LTE
    Telefon 3:
    SGS3
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact 611
    Platta 2:
    iPad 2 3G
    Kände på en S3 hos Media Markt i Örebro igår. Blev väldigt besviken på skärmen som jag upplevde som oskarp och suddig. Den har helt okej färger och det tunna glaset gör att bilden verkligen "poppar" ur. Jämförde på plats med en S2 och en Note och jag bedömer båda dessa skärmar som betydligt skarpare och trevligare att titta på.

    Att S2 skulle vara ljus upplever jag som direkt felaktigt. I början av var de kanske det, men när vi jämförde tidiga leveranser med sena fann vi att det var stor skillnad i ljusstyrka på tidiga och senare telefoner, där nyare telefoner hade betydligt mörkare skärm på identiska inställningar. Samsung visste givetvis ingenting om detta.

    Åter till S3, synd på skärmen, telefonen kändes i stort sett perfekt annars. Inte en enda person hade förhandsbokat S3 hos MM i Örebro kan tilläggas.
     
  9. AFFANDI

    AFFANDI Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2012
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jaså, du säger att även Note kändes "betydligt" skarpare? Lite konstigt med tanke på att Note oxå har en Pentile display men med lägre PPI 285 än S3ans 306 PPI, du kanske trodde att Note hade en Plus skärm som S2an..? Så jag tror att du lider av nån slags placebo effekt isåfall ;)
     
    Last edited: 20 maj 2012
  10. Easter90

    Easter90 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 maj 2012
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Många som verkar ha fastnat på det där med Pentile och bestämt sig för att den är dålig...
    Men nu är det fler som är positiva till skärmen än innan så tror inte det är någon fara!
     
    bullemina, janhol och AFFANDI gillar detta.
  11. easycure1974

    easycure1974 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    2 807
    Mottagna gillanden:
    1 342
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Låter ju som rent skitsnack då Note har samma typ av skärm fast med lägre ppi :) Är nöjd med min Note och jag har inte hört någon annan som tycker att S III är suddigare än en Note skärm.

    Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2
     
    janhol gillar detta.
  12. grief

    grief Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2009
    Inlägg:
    1 106
    Mottagna gillanden:
    85
    Telefon:
    Oneplus 3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 3
    Telefon 2:
    Motorola Lumia 640 LTE
    Telefon 3:
    SGS3
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact 611
    Platta 2:
    iPad 2 3G
    Jag vet att Note har samma typ av skärm som S3, så åk gärna och titta själv, och strunta i siffrorna som du matas med.

    Jag jämförde S3, S2 och Note på ett flertal hemsidor, bland annat m.aftonbladet.se och helt klart var skärmen på S3 mer diffus i kanter runt text, färgerna kändes inte riktigt genuina. Till och med demo-personalen höll med om detta.

    Jag kanske helt enkelt är mer kräsen, har passerat ett par tusen skärmar under mina ögon under mina 7 år i mobilbutik ;)
     
  13. aka_the_barf

    aka_the_barf Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2010
    Inlägg:
    728
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    har en HOX nu men hade en sgs1 innan med låg upplösning och pentile men störde mig inte nämnvärt på det. jag har sett en ny nexus och det är väldigt svårt att se pentilen om man inte anstränger sig och verkligen letar efter den. letar jag efter pixlighet och suddighet så hittar jag även det på min hox även om det kanske är svårare.

    funderar på en sgs3 då batteritiden på hox är ganska dålig anser jag, därimot drar den nästan ingenting i standby läge vilket är väldigt bra.
     
  14. The Phone House

    The Phone House Adult Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    501
    Mottagna gillanden:
    516

    MINA ENHETER

    I dagsläget är telefonen operatörslåst till 3 när den köps med 3-abonnemang. Vi kan för tillfället inte sälja den generiska med samma erbjudanden tyvärr.

    Jag har nu testat S2 och S3 side by side med maximal ljusstyrka utomhus i solen och för att vara ärlig så såg jag inte någon större skillnad, iofs så hade S2:an mörkare bakgrundsbild som kan ha hjälpt den på traven så att säga.

    Testade den också inomhus

    [img=http://img232.imageshack.us/img232/786/wp000252.th.jpg]

    Jag har tillgång till telefonen lite då och då under denna dag så om ni har frågor är det bara att ställa dem :)
     
  15. boyen

    boyen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2012
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Toni.

    Känns S3:an mycket större i handen än S2.an?
    var igentligen sugen på S2.an men vill kolla på S3.an när den kommer ut
    om den inte är för stor.
     
  16. cogli0ne

    cogli0ne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2012
    Inlägg:
    756
    Mottagna gillanden:
    129

    MINA ENHETER


    Hej Toni,

    Undrar om du kopplat den till en pc för att se om usb masslagring finns, eller endast mtp?
     
  17. The Phone House

    The Phone House Adult Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    501
    Mottagna gillanden:
    516

    MINA ENHETER

    Den känns bättre än S2:an tycker jag då den är bättre formad. Kanske känns lite större också men har hellre denna än 2:an i handen.

    PTP stödjer den också, alltså går den att koppla in som en digitalkamera för datorer som inte stödjer MTP. OBS!!! denna telefon har ännu inte den slutgiltiga mjukvaran så det kan ju komma andra alternativ när telefonen väl släpps.
     
    wuqqs, cogli0ne och boyen gillar detta.
  18. cogli0ne

    cogli0ne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2012
    Inlägg:
    756
    Mottagna gillanden:
    129

    MINA ENHETER

    Allright :)
    Tänkte om den precis som S2 har alternativet "USB-inställningar" i inställningsmenyn där man kan kryssa i att den ska anslutas som masslagringsenhet.
    Blir enklare att överföra filer till SD-kortet då...
     
  19. grillchips

    grillchips Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2010
    Inlägg:
    474
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Huawei P20

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P20
    Tyckte inte att den alls kändes så stor som jag först trodde att den skulle göra. (Thats what she said...)
    Klart att det är en stor lur, men är man van vid S2 så vänjer man sig snabbt vid denna.
     
    boyen gillar detta.
  20. boyen

    boyen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2012
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER



    Jag är van med iphone men tänkte byta till Android
    har tröttnat på ifånar, tycker s2:an är schysst
    men eftersom s3:an kommer snart ,så vill jag klämma lite på den innan