Testat cyanogen 6 alpha?

Diskussion i 'Nexus One - ROM-filer och utveckling' startad av Ircfox, 5 jul 2010.

  1. Ircfox

    Ircfox Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    318
    Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    någon som testat betan och vet om den funkar bra ?
     
  2. swe_downhill

    swe_downhill Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2010
    Inlägg:
    384
    Mottagna gillanden:
    419

    MINA ENHETER

    Jag kör alphan och den fungerar riktigt bra, har använt den under hela helgen och har inte haft några problem som helst när det väl var installerat! Däremot tyckte jag att det var lite bökigt att flasha CM6a1 som den heter, det blev några bootloops, försvinnande/trasiga accounts och så vidare.. Men jag hade tålamod och fick flasha om ett par gånger, men tillslut fungerade det!

    Alla funktioner är inte med i CM6, som finns i CM5.0.8 (till exempel LED-färgerna, Apps2SD och så vidare) men det är funktioner som CM och gänget arbetar hårt med och vi kan nog vänta oss en ny release inom den närmsta tiden... Då är den antagligen lite stabilare och är troligtvis lite enklare att flasha också! Men har du svårt att hålla dig till en ny release, så är det bara o flasha CM6... Telefonen blir riktigt snabb och CMs alla funktioner i kombination med till exempel Flash 10.1 (stock FroYo) gör att telefonen blir helt fantastisk!
     
  3. Ircfox

    Ircfox Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    318
    Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Låter riktigt trevligt, får testa köra in och prova lite.

    lite ny på nexus då jag bara haft min en vecka ungefär. men kört hero innan så är lite van med at bya rom hela tiden^
     
  4. swe_downhill

    swe_downhill Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2010
    Inlägg:
    384
    Mottagna gillanden:
    419

    MINA ENHETER

    Härligt det! Jag fick flasha radion först (FRF85B), sen när det hade flashats ordentligt och startats om ett par gånger (precis innan den försöker boota OSet), så höll jag inne styrkulan för att den skulle hoppa in i bootloadern, väl där inne installerade jag CM6a1 och gaddon-paketet, sen var det bara till att starta om och tuta o köra! Men gör en nandroid först så du kan gå tillbaka till din nuvarande ROM, det kan nämligen strula lite och man kan behöva göra om processen ett par gånger tills det fungerar! Det verkar förövrigt vara ganska många på CMs egna forum som har samma problem, men "wipe+reflash" är metoden som gäller, tills det fungerar :D
     
  5. bjoli

    bjoli Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    1 713
    Mottagna gillanden:
    119

    MINA ENHETER

    Om du redan nu kör FroYo så har du rätt radio (4.06), men jag skulle rekommendera att vänta några dagar till tills en beta, eller kanske stable kommer. Det brukar dessutom gå att behålla alla inställningar utan wipe om man går från vanilla till en CM stable. Fast om du gillar att testa olika ROMar så är det bara att köra på :)
     
  6. firetech

    firetech Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2009
    Inlägg:
    343
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Att gå direkt från FRF85B till CM6a1 utan wipe var smärtfritt för mig. Jag gjorde dock en wipe senare eftersom jag tidigare gått från CM5.0.6(?) till FRF50 utan wipe och då råkat ut för att FroYo:s Apps2SD fick telefonen att starta om så fort det försökte användas (försökte jag flytta en app till SD, eller helt enkelt installera en app som Android tyckte skulle placeras på SD-kortet, t.ex. Sky Map, startade telefonen om direkt).

    En positiv överraskning att Android automatiskt ominstallerade alla mina apps och systeminställningar efter wipe, så det var nästan inget jobb att återställa telefonen (hade backup på apps-inställningar med hjälp av Titanium Backup). :)
     
  7. Jimo

    Jimo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    174
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Någon som kan urla betan?
     
  8. Jimo

    Jimo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    174
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är Cyanogen 5 byggd på 2.1?
    Antar att 6 är byggd på 2.2?
     
  9. urbanlarsson

    urbanlarsson Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    686
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

  10. droidgren

    droidgren Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2009
    Inlägg:
    1 601
    Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Fixade till topic till en mer beskrivande. Ingen beta har släppts än vad jag vet.
    Japp, 2.2 såklart.
     
  11. Jimo

    Jimo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    174
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  12. urbanlarsson

    urbanlarsson Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    686
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Ja.