1. Fello: Just nu! Dubbel Surf på alla abonnemang med minst 8 GB surf! T.ex. 8 GB blir 16 GB för 165 kr/mån. Alla Dubbel Surf-abonnemang hittar du på Fello.se
    Stäng notis
  2. Samsung-nyheter: S24 Ultra | S24/24 Plus
    Stäng notis
  3. Registrera ett konto hos Sveriges trevligaste techcommunity!
    Stäng notis
  4. Stäng notis
  5. Stäng notis
  6. Stäng notis
  7. Stäng notis

Testpilottråden - Samsung Galaxy S II LTE

Diskussion i 'Galaxy S2 LTE' startad av bernard, 5 mar 2012.

  1. alexelrey

    alexelrey Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2010
    Inlägg:
    962
    Mottagna gillanden:
    293
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO
    Skulle någon kunna göra en jämförelse med Quadrant och dylikt för att se vilken telefon som är "bäst" S2 vs S2 LTE
     
  2. opazo

    opazo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2011
    Inlägg:
    530
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Nu är klockan 20.

    10% kvar. Har under dagen haft varierande ljusstyrka och inte ovanligt med 100% ljusstyrka.

    Med mitt användande så är jag helt klart nöjd med batteritiden. Får se imorgon då jag går över till 4G.

    Sent from my GT-I9210 using Tapatalk
     
  3. Nagarebozhi

    Nagarebozhi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    4 380
    Mottagna gillanden:
    675
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    De siffrorna är lite missvisande men gjorde ett test endå

    Quadrant
    Här är S2:
    [​IMG]

    Här är LTE:
    [​IMG]

    Linpack:
    Här är S2:
    [​IMG]

    Här är LTE:
    [​IMG]

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk
     
    Last edited: 20 mar 2012
  4. alexelrey

    alexelrey Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2010
    Inlägg:
    962
    Mottagna gillanden:
    293
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO
    Ser inte vad det står på S2 resultaten :/
     
  5. Nagarebozhi

    Nagarebozhi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    4 380
    Mottagna gillanden:
    675
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Vet inte varför kvalitén blir så dålig på S2:ans screenshot.

    Sent from my GT-I9210 using Tapatalk
     
  6. alexelrey

    alexelrey Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2010
    Inlägg:
    962
    Mottagna gillanden:
    293
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO
    Ser lite svagt på dina bilder men kan säga vad jag fick:
    Quadrant overall: 3934
    CPU: 5471
    Mem: 3667
    I/O: 7607
    2D: 601
    3D: 2326

    Linpack:
    MFLOPS: 77,655
    Time: 2.17 seconds
    Norm Res: 3.24
    Precision: 2.22........ E-16
     
  7. Eratus

    Eratus Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2012
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hej, blev själv ägare till en SGSII LTE för drygt en och en halv vecka sedan.

    Telefonen är helt underbar förutom i ett anseende; batteritiden.

    Det har gått så långt att jag reklamerat den och väntar just nu på att de ska få in nya telefoner så jag kan byta den. Visar det sig att nästa telefon är likadan tänker jag reklamera den tills jag får byta märke/modell.

    När jag läser här så funderar jag dock på om det kanske är just ett hårdvarufel på min telefon, jag kan ju skriva några exempel på hur den kan "käka upp" batteriet ibland.

    För några dagar sedan tog jag telefonen från laddning klockan 8:00 på morgonen. Ringde ett samtal på ca 5 minuter, skickade ca 10 samtal och lyssnade på Spotify (streamat) i ca 20 minuter. Hela tiden över 4G, har full mottagning på 4G på mitt jobb. Strax efter 11:00 hade jag ungefär 20 % kvar på batteriet. Kan det verkligen stämma?

    Telefonen blir även väldigt varm i samband med att den laddar ur sig. Har inte ägt någon Samsung tidigare, men min HTC blev ungefär lika varm när den var på laddning samtidigt som jag streamade film eller spelade spel på den. Såhär varm blir den när jag bara sitter och skriver SMS tex.

    Att avaktivera 4G är inte något alternativ. Jag köpte ju telefonen just för att den hade 4G och tycker att det är drygt att hålla på och byta inställningar jämt och ständigt. Jag stod faktiskt i valet och kvalet mellan SGSII LTE och iPhone 4S (jag ber om ursäkt om jag svär i kyrkan) då jag använder Mac hemma och det skulle vara smidigt med iCloud.

    Vad tror ni som kan det här lite bättre? Har både Advanced Taskkiller och Juice Defender installerade, har även startat om telefonen när den blivit varm, men det verkar inte hjälpa. Kommer jag få samma problem med nästa lur?

    /Jocke
     
  8. Mellon

    Mellon Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2009
    Inlägg:
    396
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Med den beskrivning som du gav angående användet så kom jag upp i 16 timmar med ungefär samma användande. Det kan vara ett hårdvarufel men det är bara spekulation ifrån min sida.

    Dock har jag tidigare i tråden dragit slutsatsen att sgs2lte drar betydligt mycket mer batteri om man kör den på 4G gentemot 3G.

    Jag tror på att du sätter dig ner och gör en lista utav vad du vill få ut av den telefon och vad du kan tänkas ha för användning av den. Utifrån det bör du kunna bestämma om en sgs2lte eller en iPhone4s är rätt för just dig.

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
     
  9. opazo

    opazo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2011
    Inlägg:
    530
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Ok... Satte i laddaren nu. Har använt den lite idag. Inte lika mycket som igår. Enda skillnaden är att 4g är på.

    Vill man använda telefonen en hel dag med 4g så är en laddare obligatoriskt.

    3g vs 4g i batteritid är helt klart en stor skillnad!

    Kör man enbart 3g så har jag inget att klaga på!

    Sent from my GT-I9210 using Tapatalk
     
  10. Shyne

    Shyne Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2012
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER


    Vet inte om det är ett hårdvarufel men min är likadan i 4g-läge, slukar batteri..
    Tror att man skulle behöva ladda den 3 gånger om dagen vilket är helt sjukt. Med 4g avstängt är jag dock väldigt nöjd med batteritiden. Men det är ju som du säger, vad är i så fall meningen med att ha en 4g telefon.

    När jag ringde till Samsungs support och gav ett exempel på batteritiden (35% förbrukning efter 8h standby med 4g på men nätverksdata och allt annat av) tyckte han att jag skulle lämna in den på service och vara utan telefon i 4 veckor. Frågan är om det skulle lösa problemet eller om det är generellt för S2 LTE. Har också funderat på att reklamera den..
     
  11. Nagarebozhi

    Nagarebozhi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    4 380
    Mottagna gillanden:
    675
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Nu va jag juh inte i något 4G område men jag fick ut 1 dag 15h 22 min på batteriet med normalt användande förutom mellan 07:00 - 16:00 ena dagen då jag glömde telefonen hemma.

    Skickat från min GT-I9210 via Tapatalk
     
  12. Eratus

    Eratus Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2012
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Första två eller tre dagarna hade Tele2 missat att aktivera mitt nya abonnemang, så jag hade fortfarande vanliga Maxi, alltså 3G. Då hade jag inga som helst problem att klara en hel dag med massa användning och ändå ha batteri kvar på kvällen. Det är nog i de flesta fall 4G som är boven.
     
  13. Timpppa

    Timpppa Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2009
    Inlägg:
    8 118
    Mottagna gillanden:
    3 931
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Pixel 8 Pro
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Stäng av taskkillern, helt onödigt och ha den. Den stänger av programmen och systemet startar dom igen = drar mer batteri.
    Helt klart är iaf att så dålig ska inte batteritiden vara, antingen är det nån app som drar tonnvis med batteri eller så är det hårdvarufel. Skulle prova återställa den först och prova utan att lägga till några appar och se hur det påverkar batteritiden. Finns problemet kvar så kan man prova formatera om minneskortet (det kunde dra batteri på vanliga s2:an), annars lämna in den.
     
    Das Erdbeerkuchen gillar detta.
  14. F5:ad

    F5:ad Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2012
    Inlägg:
    191
    Mottagna gillanden:
    116

    MINA ENHETER

    Tänkte bidra med mina intryck av mobilen.
    Jag är både nöjd och missnöjd med min gt-i9210.

    Först det negativa. Missnöjd med batteritid och täckningen då jag har 4G påslagen.
    Jag är dock inte säker på om det är telefonens fel eller teleoperatörernas fel. Om mobilen tvingas söka nätet pga dålig signal från op:s master måste det ju påverka även batteritiden negativt, och riskera att tappa täckning, då mobilen får hoppa fram och tillbaka mellan 3G/4G. Antingen behöver mobilen utrustas en känsligare antenn, eller så behöver det svenska 4G nätet förbättras.
    Eftersom 4G fortfarande är en ny teknik (i konsumentledet) lider det säkert av barnsjukdomar, liknande de som drabbade 3G när det introducerades. Är det enbart mobilens fel finns nog inget hopp för denna modell eftersom det troligen då handlar om förbättrad hårdvara. Då är ju i så fall frågan hur länge det kommer att dröja innan mobiltillverkarna har fixat detta i senare modeller? T ex SGS3 som många just nu väntar på (och som troligen också kommer ha 4g) lär ju troligen inte heller hunnit få bättre prestanda på detta området...

    Detta är det enda negativa med mobilen. Kör jag på alternativet endast WCDMA istället för 4G blir batteritiden mycket bättre (mobilen har ju dessutom ett av de kraftigaste standardbatterier), den drar då i vila 1-2% per timme, och vid normalt användande räcker batteriet 24 timmar.
    Jag har testat Juice Defender, men märkte ingen förändring - det går ju att ställa in detta manuellt. Hittade istället en väldig bra app som analyserar av som påverkar batteriet och då är det ju lättare att agera. Appen heter BetterBatteryStats (pro-versionen fås fn gratis på forum.xda-developers.com). Rekommederas.

    Surfhastigheten skiljer förstås.
    Med 4G får jag mellan 9 och 20 Mb/s (Speedtest.net). Jag bor på 1 v centralt i Hbg med höga hus nära runt om, får lägre inomhus (6-11) än på balkongen (15-23).
    Med WCDMA får jag mer stabila siffror, pendlar mellan 6-13 snittar 10-11. Både inomhus och utomhus.
    Jag har också mätt signalen, där WCDMA får bättre värden än 4G, dock är även 4G:s värden ganska stabila (mätte med appen Network Signal Info).

    Skärmen är super, mobilen sväljer allt i audio och videoformat jag hittills testat, spela upp en film gör inte mobilen speciellt varm, musik i headset är bättre än vanligt, lite burkigt talljud (utan headset) kanske men den låter som de flesta smartphone-mobiler (min gamla SE W-880 har bättre ljud än dagens mobiler...).
    Har stock-rom och det flyter på bra mellan menyerna. Även surfningen funkar snabbt och bra. Kameran är också mycket bra.

    Överlag verkar det skilja en hel del mellan vanliga SGS2 och SGS2 LTE. Snäppet snabbare och bättre.

    Jag är alltså mycket nöjd med mobilen som 3G-mobil (säkert den bästa fn på marknaden), men att tvingas köra 3G för att vara säker på att mottagningen funkar är dåligt och drar ner betyget. Det är ju en poängerna med att köpa denna mobil. Bor du i Sth, Gbg, eller Mlm funkar kanske 4G bättre men har inte hunnit testa detta.
     
  15. Nagarebozhi

    Nagarebozhi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    4 380
    Mottagna gillanden:
    675
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    4G i linköping fungerar grymt bra har full mottagning konstant och snittar mellan 60-70Mbit/s så är grymt nöjd med 4G. (kan hålla med om att det drar lite mycket batteri med 4G, men tror inte det beror på sökningar nellan 3G & 4G då min håller sig på 4G hela tiden)

    Just nu testar jag Tele2 film med 3G ska dra en med 4G senare och kommer berätta hur kvalitèn på streamingen var, hur batteriet klarade sig, hur varmt det blev etc.

    Återkommer senare med resultat.

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk
     
    Last edited: 22 mar 2012
    spjerne gillar detta.
  16. Nagarebozhi

    Nagarebozhi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    4 380
    Mottagna gillanden:
    675
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Så nu har har jag tittat klart på filmen med 3G och följande har jag att rapportera.

    Batteriet var fulladdat och tappade 50%, filmen var 1h och 51min lång.

    Kvalitén var riktigt bra och det kändes helt okej att titta på filmen med 4,5" skärm.

    1h & 22 min in i filmen så avbröts den och fick upp meddelandet att videoklippet inte gick att spela (?) Försökte igen men fick samma meddelande, startade om telefonen men fick samma meddelande igen, aktiverade wifi och då hoppade den igång. Så vet inte riktigt vad som hände där men kommer titta på några filmer till så får se om det återkommer eller om det var något tillfälligt.

    telefonen blev fesljumen, inget att anmärka på att telefonen blev för varm eller liknande utan min sgs2 blir bra mycket varmare.

    Filmen var riktigt bra också ;) "Let me in" hette den

    är det något mer ni vill att jag ska testa/kolla upp säg bara till så ordnat jag det.

    Kommer även att testa med 4G vid ett senare tillfälle.

    Skickat från min GT-I9210 via Tapatalk
     
  17. opazo

    opazo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2011
    Inlägg:
    530
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Streamade du?

    Sent from my GT-I9210 using Tapatalk
     
  18. Nagarebozhi

    Nagarebozhi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    4 380
    Mottagna gillanden:
    675
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Japp det gjorde jag.

    Skickat från min GT-I9210 via Tapatalk
     
  19. metro

    metro Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    149
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Det pratas mycket om hastigheter hit och dit, allt mellan 5-65 mbit/s.

    Jag tänkte höra med hur mycket man faktiskt märker av dessa skillnader när man surfar med telefonen. Är det stor skillnad på att surfa med 3-6 / 12-15 / 21-24 mbit/s?

    Jag har själv en Galaxy S och där känns det som övriga hårdvaran sätter stopp för hur mycket hastigheten faktiskt påverkar själva surfande i telefonen.

    För övrigt ett mycket bra initiativ av Samsung att köra denna tråd med testpiloter, känns som rätt personer fått möjligheten att testa telefonerna också. Tack!
     
  20. Eratus

    Eratus Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2012
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jo det märks allt en rätt ordentlig skillnad tycker jag. På 3G ligger jag väl normalt mellan 0,5 och 6 mbit/s och när man är nere och snokar under 1 mbit/s så märker man ju skillnaden. 4G däremot har ju ett mycket högre spann, ligger väl mellan 5 och 60 mbit/s. Så även om jag har dålig signal på 4G så går det riktigt fort.