Tethering i Desire

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av tomishu, 14 mar 2010.

1. Smoother

Smoother Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Funkar för mig på windows xp utan problem, kopplade in telefonen sedan finns det bara en koppling brevid min vanliag uppkoppling inne på nätverk och internet inställningar..

Är det någon som vet om det funkar på mac eller?

2. MHz

MHz Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fungerade inte direkt vid inkoppling med USB och välja internetdelning i menyn på telefonen. Men när jag sen installerade HTC Sync som fanns på kortet så installerades samtidigt en drivrutin på datorn för telefonens internetdelning. Jag testade sedan internetdelning och det fungerade helt utmärkt. Jag avinstallerade sedan HTC Sync och internetdelning fungerar fortfarande.

Det är fascinerande att teleoperatörerna har lyckats marknadsföra en och samma produkt på två sätt som gör att majoriteten av konsumenter tror det är två olika saker, internet på mobilen och internet med 3g på datorn. Jag skaffade min telefon för båda syftena som för mig alltid har varit ett syfte, internet via 3G. Nu har jag både en telefon att surfa med och ett mobilt bredband. Kör Windows 7 x64 för den som är intresserad.

3. buba

buba Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

På min Win7. Fikk jeg en 169... adresse. Etter en ipconfig /renew var det ok.

4. Wolfy

Wolfy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Du har startat 2 trådar om detta. Jag lämnade lite tips i din andra tråd.
    Testa dem.

5. qvirre

qvirre Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

funkar inte detta med nästan alla telefoner?
    Jag brukade surfa på min laptop genom min gamla SE w890i en hel del. Det funkade hur smidigt som helst. Bara installera pc-suite och klicka på en knapp när telefonen vart inkopplad till datorn.
    Har inte provat med min Desire ännu, men vet någon om man kan ringa med telefonen samtidigt som man använder den som modem? Hände ganska ofta att det kopplade bort internet när man svarade om det ringde när ja surfade med min sonyericsson..

6. Pallee

Pallee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Jag sitter på OSX 10.6.3 med desire som uppkoppling. fungerar lite sådär... men jag kan uppenbarligen läsa och svara på detta forum, spotify premium (high bitrate) fungarar som det ska. Skype är det lite värre med... jag vet inte om det är hastigheten eller begränsningar i ful-hacken... enligt bredbandskollen.se får jag ca 1mbit/s både upp och ner med halebop som operatör.

För instruktioner hur man ful-hackar för att få desire att leka med mac se min post i början av tråden. Observera att detta inte kräver root.

7. tomishu

tomishu Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    387
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel Fold
    Ja jag fick också det att funka med en Macbook nu. Använder PdaNet och enligt bredbandskollen så får jag ut 3/1 mbit/s vilket är liiite bättre jämfört med min win7-burk. :) DÄREMOT känns det inte som så, då det tar längre tid att ladda ner sidor.

Men huvudsaken är att det fungerar eller hur!?

Tänk dock på att telefonen måste monteras som "diskenhet" och inte som "internetdelning" till macen.

I övrigt finns allt man behöver veta på den här länken:

http://androidforums.com/htc-desire/62464-desire-tethering-mac.html

Jag är en normalanvändare av datorer, men t.o.m. jag förstod instruktionerna där. :)

Edit: Direktlänk till instruktionerna: http://www.junefabrics.com/android/mac.php