Först och främst så ett stort tack för tanke och allt arbete som ni har lagt ner på detta projektet. Texdro är en av de appar jag uppskattar mest idag. SMS:ar väldigt mycket och det underlättar massa när man smidigt kan hantera sina konversationer på datorn.
Har en del förslag på förbättringar, dessa gäller bara klienten på datorn. Den på mobilen behöver ju inte vara mer än vad den är 
* En förbättrad kontaktlista.
Nuvarande kontaktlistan är smidig på sitt sätt. Men om man stänger sina konversationer så kan det bli en del skrivande för att ta upp kontakterna på en dag. SMSar man mest med en person så är ju detta inget problem, men vid flera så känns det lite omständigt i längden.
En tanke där vore att man tar och lägger vissa kontakter i en separat lista. Antingen baserat på vilka man skriver mest till (tänk hur chatten på facebook fungerade tidigare) eller genom att stjärnmärka kontakter lite som man kan göra i Android idag.
*Många fönster
SMS:ar man mycket så blir det lätt många fönster igång. Detta löser man ju delvis genom tabbarna i PRO-versionen, men det känns ändå lite bökigt att ha kontaktlistan i ett separat fönster. Tar du upp settings får du ytterligare en ruta etc.
Jag tycker att Skype har löst detta på ett bra sätt. Det kan vara värt att ta lite inspiration därifrån kanske?
*Meddelande sänt-popupen
Stör mig en del på denna funktionen. Tanken är bra, men den borde kunna lösas på ett bättre sätt. Har man popupen framme så visas dessutom inga nya meddelanden.
En lösning här vore att tex lägga en liten snurrande grej på raden för meddelandet som skickas. När det är skickat försvinner den. Varje rad skulle tex också/eller få en liten grön plupp framför sig då meddelandet är skickat.
För övrigt så får jag en skum bugg varje gång jag öppnar programmet på datorn. Någon html-kod visas i en enorm vanlig ruta som täcker hela skärmen. Känns som att den datan inte hanteras helt som den ska där.
Last edited: Jul 23, 2011