Problem: Textmarkören buggar loss i webbläsaren

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av Gadget, 22 aug 2012.

  1. Gadget

    Gadget Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2011
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    När jag skriver något i textfält på hemsidor i standardbrowsern, opera och boat med min Arc S och vill flytta textmarkören (pilen) så flyger markören åt alla möjliga håll. Dvs när jag lägger pilen ( --> )

    "Hej, vilket fint vä( --> )der det är idag"

    så flyttas den t.ex. till:

    "Hej, v( --> )ilket fint väder det är idag".

    Om jag sedan försöker flytta pilen igen så flyger den någon annanstans. Dessutom flyttar sig textfältet efter pilen så jag kan inte se vad jag skriver om det är långt till höger.

    Har mailat SE support och dom skulle vidarebefordra detta till utvecklarna. Bara undrar om någon mer upplever detta problem, och finns det något man kan göra åt det?
     
    Last edited: 22 aug 2012
  2. Cubenga

    Cubenga Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Jag har märkt det lite då och då. Speciellt i Hotmail när jag skriver e-mail och mailet blir långt. Vill jag då tillbaka och radera ett ord så får jag ju flytta markören till de jag ska radera men nej, den hamnar en bit därifrån väldigt ofta. Men skriver jag ett kortare e-mail så händer det inte. Jag tror det hänger ihop med att rutan man skriver i blir full och då börjar den att scrolla neråt allteftersom du fortsätter o skriva. Då börjar markören hamna på fel ställe.

    Skickat från Sony Xperia S (ICS 4.0.4)
     
    Gadget gillar detta.
  3. Gadget

    Gadget Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2011
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Ja, det är nog så. Hoppas att dom fixar det i en uppdatering snart.

    Skickat från min LT18i via Tapatalk 2