Textra fungerar på ena A40, men inte på andra?!?

Diskussion i 'Samsung Galaxy A-serien' startad av newbiekenobi, 6 sept 2020.

Taggar:
  1. newbiekenobi

    newbiekenobi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 mar 2012
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Har två st likadana Samsung Galaxy A40. Båda har samma privatabonnemeng från Telenor. Båda har appen Textra för sms installerad. Textra tillåter användandet av en egen sms.-signal, något stockkappen Meddelande eller Googles Messages inte tillåter.

    På den ena A40 fungerar Textra utmärkt. SMS går iväg, SMS kommer in, den egna SMS-signalen används.

    På den andra A40 kommer nya SMS inte in i Textra. Kollat alla konfigurationer jag kan tänka mig, men SMS kommer inte in korrekt i appen. Ibland dyker något enstaka upp, men väldigt inkonsekvent. I stockappen Meddelanden ramlar SMS in alldeles utmärkt. Jag har en tredje telefon jag testar med att skicka från till respektive A40.

    Vad kan vara problemet?!?! Sökt på nätet, Youtube, kollat Textras support. Hittar inget vettigt. Nån som känner igen fenomenet, som kan komma med någon klurig idé?
     
  2. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 019
    Mottagna gillanden:
    8 512
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Låter som behörigheten och val av "standardapp" är fel på den ena telefonen.
    Hur ser det ut under inställningar / appar / standardappar (tre prickar i högra hörnet)?

    Annars prova att ta och rensa data för appen och avinstallera och installera den på nytt om det inte hjälper att välja textra som standardapp och en omstart av telefonen.