ThinkPad Tablet utan YouTube

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av Rick, 20 feb 2012.

  1. Rick

    Rick Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2010
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Har precis köpt en ThinkPad Tablet som jag är mycket nöjd med.
    MEN det går inte att ladda ner YouTube till den...!?

    På Market dyker den inte upp alls!

    Den har upplösning 1280 x 800 vilket inte borde vara något hinder och både ganska stark processor och grafik så jag ser inte problemet.

    Har Googlat att flera konstaterat samma, hittat några länkar till apk-filer men de har inte fungerat!!

    Vad kan problemet vara?

    Lösning? Vill gärna ha YouTube - även om man ju kan plocka upp den i web-läsaren...
     
  2. khamees79

    khamees79 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2009
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  3. Rick

    Rick Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2010
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Tack men det hjälper inte, provat flera apk-filer men får fel under slutet av installationen.... :(
     
  4. pjw

    pjw Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Enligt vad jag läst mig till på olika forum hänger detta samman med vilken region din tablet är tillverkad för. Ingen på nätet har hittat en lösning på problemet och Lenevo vill inte hjälpa till (de skyller på Google...). Någon hade lyckats installera youtube med en apk-variant genom att installera den direkt på sd-kortet (med hjälp av en filhanterare). Det ser med andra ord dystert ut, men inte helt nattsvart.
     
  5. amc0

    amc0 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2009
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Är plattan rootad?
    YouTube.apk går att installera genom att kopiera .apk filen till system/app.
    Testat och funkar på min Thinkpad Tablet.
     
  6. Rick

    Rick Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2010
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Jag har provat att ladda hem några olika .apk-filer men inte fått det att fungera som sagt... :-( mycket irriterande!!!!
    Nej den är inte rootad, kan det hjälpa? Tappar jag inte Lenovos anpassningar då?
     
  7. amc0

    amc0 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2009
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag har provat några apk-filer men de går ej att installera via att du kör apk filen utan den måste läggas i system/app foldern och denna kan du enbart komma åt om du har root

    Ang. lenovos anpasnningar och root så ska det inte vara någon fara, plattan ändras inte på något sätt förutom att du får su access utöver allt annat. Det finns en temp un-root applikation om du vill stänga av root.